کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیام مهم سفر قالیباف به لبنان


کد خبر : ۱۲۵۵۲۱یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷:۴۷۳۷۰ بازدید

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز گذشته در سفری اعلام‌نشده به لبنان رفت. او در جریان سفر یک‌روزه خود به بیروت علاوه بر مذاکرات ...
پیام مهم سفر قالیباف به لبنانپیام مهم سفر قالیباف به لبنان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز گذشته در سفری اعلام‌نشده به لبنان رفت. او در جریان سفر یک‌روزه خود به بیروت علاوه بر مذاکرات مهم با نبیه بری، از منطقه البسطه بیروت و مناطق مسکونی بمباران‌شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد. او همچنین حمایت ایران را از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت اعلام کرد. نخست‌وزیر موقت لبنان نیز در این دیدار تاکید کرد: اولویت‌های دولت در این مرحله تلاش برای آتش‌بس است. قالیباف عصر دیروز پس از بیروت عازم ژنو شد.

 محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده به لبنان رفت و از نزدیک در جریان آنچه این روزها در بیروت رخ داده قرار گرفت. این سفر برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت صورت گرفته است. رئیس مجلس در جریان این سفر که به خلبانی او و پیش از سفرش به ژنو صورت گرفته است، ابتدا دیداری با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان داشت و سپس با حضور در منطقه البسطه بیروت از مناطق مسکونی بمباران‌شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید و با خبرنگاران حاضر در این محل گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ادامه با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر رئیس مجلس به لبنان روز گذشته درحالی صورت گرفت که او روز جمعه از سفر دوروزه‌اش به تاجیکستان تازه بازگشته بود. قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت، با بیان اینکه عازم سفر به ژنو هستم، گفت: تصمیم گرفتم به دعوت آقای نبیه بری اول به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران و مسوولان و رهبری و ریاست‌جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم و در شرایط سخت، مثل گذشته در خدمت آنان هستیم. قالیباف همچنین با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: به بیروت آمدم تا پیام حمایت رهبر و مردم ایران را به مردم مقاوم لبنان برسانم. قالیباف پس از بازدید از مناطق بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی در مطلبی به زبان عربی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نیز نوشت: «پیش از سفر به ژنو و شرکت در اجلاس بین‌المللی روسای مجلس دنیا IPU به بیروت آمدم تا پیام حمایت رهبر و مردم ایران را به مردم مقاوم لبنان برسانم و پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را به دنیا برسانم.»

آتش‌بس؛ اولویت لبنان

نخستین دیدار قالیباف در لبنان، با نخست‌وزیر موقت کشور بود. در این دیدار نجیب میقاتی از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در بیروت استقبال و تاکید کرد: اولویت‌های دولت در این مرحله تلاش برای آتش‌بس است. به گزارش «ایسنا»، وی در دیدار قالیباف افزود: ما بر پایبندی لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تقویت حضور ارتش در جنوب لبنان و برقراری تماس‌های لازم با کشورها و سازمان ملل برای فشار بر اسرائیل جهت اجرای کامل این قطعنامه تاکید داریم. همچنین، طبق گزارش سفارت ایران در بیروت، میقاتی و قالیباف در این دیدار درباره آخرین تحولات لبنان، اوضاع آوارگان لبنانی و لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و کمک‌های انسانی ارائه شده به این کشور رایزنی کردند.

حمایت از تصمیمات دولت و ملت لبنان

محمدباقر قالیباف در ادامه سفر به بیروت و بعد از دیدار با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، در نشست خبری گفت: امروز به بیروت آمدم تا سلام گرم ملت، دولت و مجلس ایران به ویژه پیام رهبر معظم انقلاب را به مردم لبنان برسانم که مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت در همه صحنه‌ها خواهد بود. رئیس مجلس با اشاره به دیدارش با میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان گفت: در ملاقات با آقای میقاتی گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیرنظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند، بنابراین اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک‌ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم. قالیباف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان در این زمان حمایت خواهد کرد.

کمک به بازسازی بیروت

قالیباف همچنین در ادامه سفر به لبنان، از منطقه البسطه (بیروت غربی) که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بودند بازدید کرد. وی در جریان این بازدید گفت: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست؛ این جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم می‌کنم که این‌گونه به صورت ناجوانمردانه و گرگ‌صفت این کارها را می‌کند. به گزارش «ایسنا»، قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آنها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی اینجا کمک می‌کنیم. به گزارش فارس، وی افزود: در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد.

ارسال محموله دارویی ایران به لبنان

همچنین هواپیمای رئیس مجلس، حامل چهارمین محموله دارویی ایران به لبنان بود. بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران، ضمن اعلام انتقال ۳ تن محموله دارویی هلال‌احمر ایران به لبنان گفت: این محموله شامل داروهای اضطراری و داروهای مورد نیاز نوزادان و کودکان بود که به لبنان ارسال شد. قالیباف قرار است برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU)، به ژنو سفر کند. قرار است در این اجلاس که از امروز در ژنو آغاز خواهد شد، تمام روسای مجالس کشورهای دنیا جمع ‌شوند تا درباره مهم‌ترین مسائل جهان و حوزه کاری خود گفت‌وگو کنند. بنا براعلام ایمان شمسایی، رئیس مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی‌های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی‌(IPU) در ژنو، تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از گروه‌های مقاومت در مقابل این جنایات خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها