کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معیشت به بالای 36 میلیون تومان رسید


کد خبر : ۱۲۵۴۷۸شنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴:۰۴۶۴۱۹ بازدید

سبد معیشتی شهریور به بیش از 36 میلیون تومان رسید; حقوق حتی یک سوم هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد. در سال‌ها و ماه‌های اخیر ...
معیشت به بالای 36 میلیون تومان رسیدمعیشت به بالای 36 میلیون تومان رسید

سبد معیشتی شهریور به بیش از 36 میلیون تومان رسید; حقوق حتی یک سوم هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد. در سال‌ها و ماه‌های اخیر، به دلیل تورم بالا در تمامی کالاها و خدمات، هزینه زندگی خانواده‌های کارگری افزایش یافته است.

در این شرایط محاسبه مخارج زندگی یک خانوار متوسط ​​کارگری (موضوع بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار) کار آسانی نیست. هزینه غذا سر به فلک کشیده و علاوه بر آن هزینه تحصیل کودکان، تامین سرپناه حتی برای یک سرپناه سیار ۴۰ یا ۵۰ متری و هزینه درمان و بهداشت بسیار بالاست، بنابراین مجموع واقعی آنها یک مرد عادی است که نمی تواند تهیه کند.

ضرب و تقسیم از آنجایی که معیار استاندارد در شورای عالی کار در سال‌های اخیر محاسبه سبد غذایی برای یک خانوار متوسط ​​و اعمال ضریب برای محاسبه سبد معیشت خانوار با محاسبه مخارج خوراکی و آشامیدنی خانوار بوده است، بسیار «تقریبی» شد. برآورد معیشت خانواده های کارگری این قیمت های بالا باقی می ماند. در شهریور ماهانه نان در استان های مختلف کشور و در اوایل حداقل ۲۵ درصد گران شد. مهر علاوه بر این، دولت دستور افزایش ۲۰ درصدی قیمت رسمی شیر و فرآورده های شیر را صادر کرد. سبد معیشت توسط «فرمرز توفیقی» فعال کارگری تبلیغ می شود شهریور برای ماه سال جاری بر اساس داده های انستیتو پاستور و مرکز آمار ایران محاسبه می شود و شامل قیمت های رسمی مواد غذایی می باشد.

این سبد تقریبی و حداقلی است و در توضیح خود می گوید: سبد غذایی یک نفر بدون احتساب فعالیت بدنی محاسبه می شود، چون سبد حداقلی است وگرنه میانگین سنی خانواده ۳.۳ نفر، جنسیت، جسمانی است. فعالیت فعالیت باید باشد. و… پیشنهاد شد که مصرف ۲۳۹۵ کیلو کالری میانگین هر فرد را تغییر دهد.

شهریور ۱۴۰۳ و بر اساس تحلیل قیمت منتشر شده توسط مراجع قضایی، هزینه هر وعده غذایی خانوار محاسبه شد. صبحانه و شام شامل غذاهایی مانند کره و مربا، پنیر و مربا، تخم مرغ آب پز، پنیر و عسل یا پنیر با خیار و گوجه فرنگی است. متوسط ​​قیمت هر نفر برای هر وعده غذایی ۲۷۹۱۰۲ ریال است.

متوسط ​​هزینه یک وعده غذای گرم یا ناهار بر اساس برنامه پانزده روزه غذاهای رایج ایرانی برای هر نفر بر اساس جداول محاسبه شده ۶۷۳۷۱۷ ریال است. در واقع درآمد معیشتی تقریبا واقعی یک خانوار متوسط ​​کارگری در شهریور ماه امسال حدود ۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است که با حداقل دستمزد و مزایای ماهانه کارگران فاصله زیادی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها