کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چشم‌انداز مثبت و پویایی بورس در هفته آینده


کد خبر : ۱۲۵۴۲۰پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۲:۴۱۳۶۸۱ بازدید

در آخرین روز معاملاتی تمامی شاخص‌های مهم بازار سرمایه مثبت بودند. همزمانی رشد شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن نیز نشان‌ ...
چشم‌انداز مثبت و پویایی بورس در هفته آیندهچشم‌انداز مثبت و پویایی بورس در هفته آینده

شاخص کل بازار سرمایه در روز گذشته آخرین روز معاملاتی هفته جاری با 2 هزار و 453 واحد افزایش به 2 میلیون و 99 هزار و 836 واحد رسید و تنها حدود 0.12 درصد رشد داشت.

در آخرین روز معاملاتی تمامی شاخص‌های مهم بازار سرمایه مثبت بودند. همزمانی رشد شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن نیز نشان‌دهنده گرایش فعالانه‌تر سهامداران خرد به بازار و توجه به سهام کوچک است.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 235 واحد افزایش به 696 هزار و 732 واحد رسید و 0.03 درصد رشد داشت.شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی نیز، رشدی 475 واحدی را تجربه کرد و به 406 هزار و 657 رسید و 0.12 درصد افزایش یافت. شاخص آزاد شناور نیز با هزار و 851 واحد رشد به 2 میلیون و 665 هزار و 760 واحد رسید و معادل 0.07 درصد رشد کرد. همچنین حجم معاملات روز گذشته نیز 35 میلیارد و 930 میلیون سهم و تعداد معاملات 176 هزار و 357 معامله بود که ارزش کل این معاملات نیز به 7 هزار و 777 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر «6 میلیون و 790 هزار و 35» میلیارد تومان شد. البته در این روند، نمادهای فملی، خگستر و ونوین بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذشتند.

شروع به کار فعالان بازار

 مسائل مذکور در حالی مطرح است که حرکت بازارسرمایه همچنان با نگاه بسیار محتاطانه به مسائل بین‌المللی و رخداد‌های اخیر بین ایران و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود. مثبت شدن هرچند اندک شاخص کل در دو روز گذشته(سه‌شنبه و چهارشنبه جاری) و شاخص هم‌وزن در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که تأثیر این رخداد بر بازار سرمایه بسیار کم‌اثر شده است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که با توجه به منفی شدن شاخص در چند روز متوالی(بعد ازعملیات وعده صادق 2)، احتمالاً نوسان‌گیران و فعالان بازار به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت‌ها دیگر به کف خود رسیده‌اند و به مرور شروع به خرید می‌کنند.

عوامل قابل تأمل برای سبز پوشی

در کنار این موارد، اخباری مانند دستور قضایی برای ترخیص ۵ هزار دستگاه خودرو خارجی و ۲ هزار تن برنج وارداتی؛ پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بهار رز عالیس چناران و 199 درصد افزایش سرمایه؛ پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تأمین سرمایه دماوند و 50 درصد افزایش سرمایه؛ متقاضی خرید شدنِ اپال (شرکت صنایع معدنی اپال کانی پارس) توسط فولاد مبارکه اصفهان؛ اعلام افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت فروش ایزوگام و مشتقات آن با توجه به افزایش نرخ خرید مواد اولیه ناشی از تورم؛ افزایش سرمایه ۱۲۹ درصدی ونیکی از محل آورده نقدی سهامداران، اتصال سامانه گام به بورس کالا و سپرده‌گذاری مرکزی و کلید خوردن رفع محدودیت‌های مالی FATF از دیگر اخبار مهمی هستند که در هفته جاری موجب سبزپوش شدن بورس در دو روز پایانی و احتمالاً در روزهای معاملاتی آتی خواهند شد.

به هر حال بازار سرمایه در بیشتر سهام در حال جمع شدن است و با توجه به شرایط منطقه‌ای کنونی به نظر می‌رسد که عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار قابل قبول بوده است.

همچنین چشم‌انداز بازار سرمایه بویژه پس از پایان و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، بازار سهامی بسیار پررونق خواهد بود.همچنین به نظر می‌رسد که اگر شاخص کل از 2 میلیون و 100 هزار واحد عبور کند؛ می‌توان انتظار داشت که در هفته آینده شرایط بازار سرمایه مثبت باشد و شاهد پویایی بازار سهام باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها