کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاینانس چین برای برقی‌سازی راه‌آهن مشهد


کد خبر : ۱۲۵۳۹۰چهارشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹:۲۱۱۳۲۷ بازدید

بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرآیندها ضروری است و در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و ...
فاینانس چین برای برقی‌سازی راه‌آهن مشهدفاینانس چین برای برقی‌سازی راه‌آهن مشهد

بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرآیندها ضروری است و در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه‌آهن استفاده شود.

جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت ناوگان ریلی گفت: معتقدم اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته در فرآیندها نیاز به بازنگری دارد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل کنونی راه‌آهن عمر بالای ناوگان ریلی، فرسودگی کِشنده‌ها و محدودیت‌ها در تولید داخل است، افزود: بازنگری در قوانین ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این بخش می‌تواند تحولات بنیادین درتوسعه خدمات شبکه راه‌آهن ایجاد کند.

آمادگی بخش خصوصی برای خرید واگن و لکوموتیو

ذاکری درخصوص مجوز واردات واگن‌های مسافری و لغو محدودیت‌های خرید واگن مسافری از خارج بیان داشت: خرید ناوگان جدید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت و راه‌آهن در واقع نقش تسهیلگر دارد. برای خرید و نوسازی ناوگان مسافری ظرفیتی در برنامه هفتم دیده شده است و شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارائه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

راه‌آهن رشت- آستارا در مسیر پیشرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برقی‌سازی راه‌آهن مشهد تأکید کرد: برقی‌سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. ذاکری درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه هفته جاری -١٩ مهر ماه- با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.

رونق سرمایه‌گذاری در قطارهای ۵ ستاره

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره افزایش ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در قطارهای ۵ ستاره اظهار داشت: مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کمیت ناوگان مسافری داشتیم و توصیه ما به بخش خصوصی این بود که از ظرفیت‌های قطارهای ۵ ستاره برای سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند و محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نداریم.

ذاکری اظهار داشت: درباره وضعیت نگهداری و تعمیر در راه‌آهن بازنگری در فرآیندها ضرورت دارد و در حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی بحث‌ها و مشکلاتی داریم که غالباً از مشکلات دولتی آغاز و سقف اداره خدمت برای فعالان حوزه‌ها مطرح می‌شود.

وی گفت: راه‌آهن قیمت تمام شده خود را باید از مشتری دریافت کند یکی از بحث‌هایی که به صورت جدی باید در ناوگان‌ها و زیربناها مورد توجه باشد بحث کاهش هزینه‌های تولید و خدمات است که با بازنگری در فرآیندها صورت می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها