کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بارندگی 6 استان کشور زیر نرمال


کد خبر : ۱۲۵۳۲۴دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲:۳۸۲۲۸۵ بازدید

سخنگوی صنعت آب گفت: در تهران، بوشهر، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و سمنان شرایط بارش زیر نرمال بود اما پر استانی مثل ...
بارندگی 6 استان کشور زیر نرمالبارندگی 6 استان کشور زیر نرمال

سخنگوی صنعت آب گفت: در تهران، بوشهر، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و سمنان شرایط بارش زیر نرمال بود اما پر استانی مثل هرمزگان رشد داشتیم اما در همین استان سد استقلال ورودی خوبی نداشت.

فیروز قاسم زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییرات اقلیمی روی منابع آب اثر می گذارد، اظهار داشت؛ سال گذشته به لحاظ بارندگی سال نرمالی بود اما به لحاظ منابع آب شرایط نرمال نبود و ما مشکل تامین آب داشتیم.

وی با بیان اینکه پارسال ۳ درصد رسد بارندگی نسبت به متوسط نیم قرن داشتیم، افزود: با این وجود با طیف وسیعی از تفاوت بارش مواه بودیم در جایی ۲۰ درصد افت بارش و در جایی دیگر ۵۰ درصد رشد داشتیم.

سخنگوی صنعت آب گفت:  در تهران، بوشهر، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و سمنان شرایط بارش زیر نرمال بود اما پر استانی مثل هرمزگان رشد داشتیم اما در همین استان سد استقلال ورودی خوبی نداشت.

وی بیان داشت: پارسال پاییز و زمستان خوبی نداشتیم  پاییز ۳۲ درصد زمستان ۱۷ درصد و بهار ۷۱ درصد رشد بارش داشتیم وقتی بارندگی شدید می شود تبدیل به روانآب شده و از دسترس خارج می شود.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: ورودی سدهای کشور پارسال ۴۱.۹ میلیارد متر مکعب بوده در حالی که حجم مخازن ۵۲ میلیارد متر مکعب است یعنی به اندازه سدها ورودی نداشتیم.

وی میزان ورودی به سدها را ۸۱ درصد عنوان کرد و‌ افزود: سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۶ درصد افزایش ورودی داشتیم و نسبت به متوسط ۵ ساله ۱۳ درصد کاهش را شاهد بودیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها