کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیستم خودران مرسدس بنز


کد خبر : ۱۲۵۱۵۸پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵:۱۱۱۵۹۱ بازدید

مرسدس بنز حداکثر سرعت سیستم خودران سطح 3 خود را از 60 کیلومتر در ساعت به 95 کیلومتر در ساعت افزایش داد. در سطح 3 خودران ...
سیستم خودران مرسدس بنزسیستم خودران مرسدس بنز

مرسدس بنز حداکثر سرعت سیستم خودران سطح 3 خود را از 60 کیلومتر در ساعت به 95 کیلومتر در ساعت افزایش داد. در سطح 3 خودران راننده می‌تواند کنترل را به ماشین بسپارد و لازم نیست حواسش به جاده باشد.

مرسدس بنز اولین خودروساز اروپایی بود که در سال ۲۰۲۱ برای عرضه سیستم خودران سطح ۳ مجوز گرفت. فروش این سیستم از سال ۲۰۲۲ آغاز شد و رانندگان می‌توانند در برخی جاده‌های آلمان و تحت شرایط محدود از آن استفاده کنند. در آمریکا هم رانندگان در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا اجازه دارند در برخی جاده‌ها از این سیستم استفاده کنند.

ب‌ام‌و هم مجوز عرضه سیستم مشابهی را دارد که نامش پرسونال پایلوت (Personal Pilot) است. ب‌ام‌و می‌گوید سیستم خودرانش برخلاف مرسدس بنز در شب هم کار می‌کند.

در سیستم خودران سطح ۳، رانندگان می‌توانند دست‌ خود را از روی فرمان بردارند و به کارهایی مثل چک کردن ایمیل، بازی کردن یا تماشای فیلم بپردازند. البته آنها باید آماده باشند که هر زمان سیستم درخواست کرد، کنترل ماشین را دوباره در دست بگیرند. در سیستم خودران کامل (سطح ۴ و ۵) ماشین نیازی به راننده ندارد و محدودیتی هم در استفاده از آن نیست.

قیمت سیستم خودران سطح ۳ مرسدس بنز برای مدل‌های کلاس‌ S پنج هزار و ۹۵۰ یورو (شش هزار و ۶۵۰ دلار) و برای مدل الکتریکی‌ EQS هشت هزار و ۸۴۱ یورو (۹ هزار و ۸۷۰ دلار) است.

مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مجوز استفاده از سیستم خودران سطح ۳ با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را بگیرد که حداکثر سرعت مجاز در آلمان است.

سایر خودروسازان هم می‌خواهند سیستم‌های خودران سطح ۳ را عرضه کنند. استلانتیس اعلام کرده که سیستم خودران سطح ۳ خود به نام «اتو درایو» (AutoDrive) را در سال ۲۰۲۵ در آمریکا عرضه می‌کند. فورد هم سیستم مشابهی را در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد.

برخی از خودروسازان از جمله رنو اعلام کرده‌اند که به دلیل پیچیدگی و هزینه بالا، فعلا از ارائه سیستم سطح ۳ صرف‌نظر کرده‌اند. هیوندای هم زمستان گذشته اعلام کرد که عرضه این سیستم را برای محصولات لوکس کارخانه جنسیس به تعویق انداخته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها