کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 میلیارد تومان کلاهبرداری با وعده حواله خودرو


کد خبر : ۱۲۵۰۰۴دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶:۵۷۵۴۷ بازدید

مرد شیاد که با شگردهای متقلبانه و جعل عناوین دولتی و نظامی، 30 میلیارد ریال از مردم بندرعباس و رودان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
3 میلیارد تومان کلاهبرداری با وعده حواله خودرو3 میلیارد تومان کلاهبرداری با وعده حواله خودرو

مرد شیاد که با شگردهای متقلبانه و جعل عناوین دولتی و نظامی، 30 میلیارد ریال از مردم بندرعباس و رودان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

 سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی‌هرمزگان گفت: در پی شکایت‌های واصله از دادسرای عمومی‌و انقلاب بندرعباس و رودان مبنی بر اینکه فردی ۳۵ ساله با شگردهای متقلبانه و با معرفی خود با عناوین مختلف و جعلی همچون بازرس یکی از نهادهای دولتی و کارمند بخش صدور گواهینامه پلیس راهور، با وعده خرید و تحویل حواله خودرو، موتورسیکلت و اخذ گواهینامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری برای صحت و سقم موضوع آغاز و در این خصوص با بررسی ابعاد موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد که متهم در چندین مرحله با ارائه کارت‌های شناسایی مجعول و با استفاده از مانورهای متقلبانه افزون‌ بر ۳۰ میلیارد ریال از شاکیان دریافت کرده و پس از ارتکاب فعالیت مجرمانه با قطع تمامی‌ ارتباطات خود به محل نامعلومی‌ متواری شده و پاسخگوی شاکیان نبوده است.

بلافاصله پس از وصول پرونده و ضمن مطالعه دقیق پرونده‌های واصله و دعوت از شاکیان پس از شنیدن اظهارات آنها، تمامی‌اسناد و مدارک اخذ شد و با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، هویت اصلی متهم به نام «امین. ح» که از مجرمان حرفه‌ای کلاهبرداری است، شناسایی شد و تصویر این کلاهبردار مورد تأیید مالباختگان قرار گرفت.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه ضمن هماهنگی قضایی تمامی‌حساب‌های بانکی نامبرده، مسدود شد، اذعان کرد: پس از شناسایی هویت متهم و دریافت تمامی‌اطلاعات موجود از وی و در تحقیقات محسوس و غیرمحسوس محلی مشخص شد، متهم به صورت مجردی در یکی از محلات حاشیه‌نشین بندرعباس زندگی می‌کند و در محل نیز خود را به عنوان فردی ذی‌نفوذ در مراجع انتظامی‌و قضایی معرفی کرده و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری از اشخاص در پوشش مأمور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در بررسی‌ها مشخص شد، غیر از این شاکیان، وی از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است، ادامه داد: به منظور دستگیری متهم یاد شده تیم‌های تعقیب و مراقبت به آدرس پاتوق‌های شناسایی شده از وی اعزام شدند که با انجام تحقیقات تکمیلی اطلاع حاصل شد متهم یاد شده مترصد نقل مکان به شهرستان رودان است که با هماهنگی انجام شده و اعزام یک اکیپ عملیاتی در شهرستان بندرعباس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات و بازجویی‌های اولیه تاکنون به 8 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد که برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی‌و انقلاب بندرعباس معرفی و با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها