کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین خودرو هیدروژنی ب‌ام‌و


کد خبر : ۱۲۴۷۰۸یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴:۴۷۲۱۴۵ بازدید

ب‌ام‌و اعلام کرده که در سال 2028 اولین مدل هیدروژنی تولید انبوه خود را به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز آلمانی می‌گوید برای ...
اولین خودرو هیدروژنی ب‌ام‌واولین خودرو هیدروژنی ب‌ام‌و

ب‌ام‌و اعلام کرده که در سال 2028 اولین مدل هیدروژنی تولید انبوه خود را به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز آلمانی می‌گوید برای ساخت این ماشین با شرکت تویوتا همکاری می‌کند.

ب‌ام‌و و تویوتا می‌خواهند با همکاری هم یک سلول سوختی جدید بسازند و برای افزایش زیرساخت‌های لازم برای سوخت‌گیری ماشین‌های هیدروژنی هم تلاش کنند. سلول سوختی دستگاهی است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن برق تولید می‌کند.

ب‌ام‌و و و تویوتا از پیشگامان ساخت ماشین‌های هیدروژنی هستند. ب‌ام‌و در حال حاضر یک مدل آزمایشی هیدروژنی از شاسی‌بلند X5 ساخته و تویوتا یک مدل هیدروژنی به نام میرای را در حجم کم تولید می‌کند. هیوندای هم از شرکت‌های دیگر پیشرو در ساخت ماشین‌های هیدروژنی است و یک شاسی‌بلند به نام نکسو را در تعداد محدود تولید می‌کند.

طرفداران ماشین‌های هیدروژنی می‌گویند این ماشین‌ها نسبت به ماشین‌های الکتریکی زمان کمتری برای سوخت‌گیری نیاز دارند و با هر باک پر از هیدروژن مسافت بیشتری از ماشین‌های الکتریکی حرکت می‌کنند. این ماشین‌ها محیط زیست را هم آلوده نمی‌کنند چون نتیجه فرآیند شیمیایی تولید برق از ترکیب هیدروژن و اکسیژن در پیل سوختی آب است.

اما منتقدان ماشین‌های هیدروژنی می‌گویند با وجود آلودگی صفر خود این ماشین‌ها، استخراج هیدروژن نیاز به سوخت‌های فسیلی دارد و ایستگاه‌های سوخت‌گیری برای این ماشین‌ها بسیار اندک است.

تویوتا نسل جدید مدل میرای را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرد. قیمت پایه ماشین در اروپا ۷۳ هزار یورو (۸۱ هزار دلار) است و تویوتا می‌گوید در شش ماه اول سال جاری حدود ۶۰۰ دستگاه از آن فروخته است.

با این حال ب‌ام‌و اعلام کرده که هیدروژن قطعه گمشده‌ای است که پازل حمل‌ و نقل آینده جهان را تکمیل می‌کند.

آلپین، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت رنو هم اعلام کرده در حال کار روی فن‌آوری ماشین‌های هیدروژنی است و قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی پاریس یک کانسپت با قوای محرکه هیدروژنی نمایش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

بلیط هواپیما

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
بلیط هواپیما