کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود سپاه به جدال ایران و کویت بر سر میدان گازی آرش


کد خبر : ۱۲۴۴۰۹جمعه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴:۵۶۱۱۴۵۷۸ بازدید

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ایران با اشاره به اینکه حضور ایران در میدان مشترک آرش از نان شب واجب‌تر است، گفت که سپاه باید این موضوع را ...
ورود سپاه به جدال ایران و کویت بر سر میدان گازی آرشورود سپاه به جدال ایران و کویت بر سر میدان گازی آرش

عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ایران اظهار داشت: شواهدی حاکی از این است که کویتی‌ها درباره استفاده از میدان آرش شرکتی ایجاد کردند و کار را شروع کردند و فراخوان هم منتشر شده، اما بدانند که میدان آرش حق مسلم مردم ایران است.

به گزارش ایران جیب از ایلنا، عابد در نشست خبری با اشاره به اهمیت حضور ایران در میدان مشترک آرش تاکید کرد: حضور ایران در میدان مشترک آرش با کشور کویت از نان شب واجب‌تر است و باید این اهمیت را قبول کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ایران گفت: چندین سال است که موضوع میدان مشترک آرش مطرح است و چرا باید از منافع کشورمان کوتاه بیاییم و باید در این میدان فعال باشیم. درباره این موضوع وزارت امور خارجه باید فعال باشد و ما هم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم. البته موضوع میدان اسفندیار همین طور است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیش از این و در روز گذشته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره ادعاهای مجدد درباره میدان گازی آرش بیان کرد: موضع ما بارها اعلام شده و حقوق هیچ کشوری در سایه اظهارنظرهای غیرفنی دیگر کشورها حذف نخواهد شد. موضوعات حقوقی و فنی باید در چارچوب گفت‌وگو‌های فنی مورد حل و فصل قرار گیرند.

پس از این اظهارات، شورای وزارتی کشورهای عضو شورای همکاری در نشستی در ریاض درخصوص میدان الدره (آرش) تاکید کرد که این میدان به طور کامل در آب‌های سرزمینی کویت قرار دارد و مالکیت منابع طبیعی آن در منطقه مشترک تنها به عربستان و کویت باز می‌گردد و فقط این دو کشور حق کامل بهره‌برداری از منابع طبیعی آن را دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب