کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو آریزو 8 یک گزینه جذاب برای خرید


کد خبر : ۱۲۴۳۸۲چهارشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹:۰۹۲۲۰۰۷ بازدید

فونیکس آریزو8، لوکس ترین و پرشتاب ترین سدان جدید بازار ایران است که پس از گذشت یک سال از معرفی این خودرو سرانجام طرح فروش ...
خودرو آریزو 8 یک گزینه جذاب برای خریدخودرو آریزو 8 یک گزینه جذاب برای خرید

فونیکس آریزو8، لوکس ترین و پرشتاب ترین سدان جدید بازار ایران است که پس از گذشت یک سال از معرفی این خودرو سرانجام طرح فروش قطعی آن با قیمت نهایی ۲۱،۸۹۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال اعلام شد.

فونیکس آریزو8، سدان خانوادگی و در عین حال اسپرتی است که با طول 4.8 متر قدم به بازار سدان های دست دومی نظیر اپتیما، سوناتا و حتی ماکسیما گذاشته است. این خودرو از نظر سطح آپشن، مشخصات فنی و کلاس بدنه به تنهایی در بازار تقریبا بدون رقیب صفر کیلومتر قدم گذاشته است.

آریزو 8 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم مشابه پیشرانه استفاده شده در تیگو 8 پرومکس نیرو می گیرد. حداکثر توان این سدان با وزن خالص 1539 کیلوگرم به 254 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 390 نیوتن متر می رسد که از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی کاتالوگی این خودرو زیر 7 لیتر در صد کیلومتر و شتاب اعلامی رسمی آن تنها 7.6 ثانیه است که این خودرو را به یکی از پرشتاب ترین سدان های مونتاژی تاریخ صنعت خودرو ایران بدل می کند. این خودرو سه حالت رانندگی اقتصادی، نرمال و اسپرت را در اختیار راننده قرار می دهد.

سیستم تعلیق آریزو8 در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک است و ظرفیت فضای بار آن به 360 لیتر می رسد که نشان دهنده تخصیص بخش زیادی از فضای کلی اتاق به سرنشینان جلو و عقب است. تعداد کیسه های هوا در آریزو8 به 10 عدد می رسد که در بین خودروهای تازه وارد بازار یکی از ایمن ترین ها در این زمینه به حساب می آید. کیسه های هوای این خودرو شامل دو عدد در جلو، دو عدد جانبی سرنشینان جلو، 2 جانبی سرنشینان عقب، دو کیسه هوای زانویی و دو کیسه هوای پرده ای است. همچنین از دیگر تجهیزات ایمنی آریزو8 می توان به سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، دوربین داینامیک عقب، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز کمکی و ... اشاره کرد.

سیستم ADAS یا کمکی راننده این خودرو شامل 14 تکنولوژی و آپشن می شود که از آن جمله می توان به LDW (هشدار خروج از خط)، LCA(سیستم کمکی تغییر لاین)، BSD (هشدار نقاط کور)، LKA(سیستم کمکی حرکت بین خطوط)، TJA(سیستم کمکی حرکت در ترافیک)، ICA(کروز کنترل تطبیقی یکپارچه)، ACC(کروز کنترل تطبیقی)، FCW(هشدار برخورد از جلو)، RCW(هشدار برخورد از عقب)، AEB(ترمز اورژانسی خودکار)، RCTB(هشدار برخورد از عقب با ترمز خودکار)، RCTA(هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار)، IHC(کنترل هوشمند نوربالا) و  DOW(هشدار باز کردن درها) اشاره کرد.

خودرو آریزو 8

در داخل کابین یک نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر 12.3 اینچی مولتی مدیا به چشم می خورد. سیستم تهویه مطبوع این خودرو دوگانه اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوای PM 2.5 است . همچنین از دیگر امکانات رفاهی این خودرو می توان به 12 بلندگو، 2 پورت USB و یک پورت تایپ C، صندلی راننده با تنظیم 6 جهته برقی، جافظه و گرم کن و سرد کن و صندلی شاگرد 4 جهته برقی با گرم کن و سرد کن. همچنین صندلی های ردیف دوم این خودرو نیز به گرم کن مجهز شده است. در داخل کابین آریزو 8 یک شارژر وایرلس تعبیه شده و همچنین در داخل کنسول میانی خودرو هم قابلیت کول باکس و هم هات باکس تعبیه شده که قابلیت ها تباکس آن در محصول دیگری مشاهده نمی شود و البته نیازمند فعال بودن سیستم گرمایش تهویه خودرو است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم خوشبو کننده داخل کابین با 3 اسلات عطر، دریچه هوای ردیف دوم، نورپردازی 64 رنگ، ورود و استارت بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، سانروف و ... اشاره کرد.

با قرار گرفتن در داخل کابین آریزو8، متوجه تمایز این محصول با دیگر اعضای خانواده فونیکس می شوید. به نظر می رسد که تفکر حاکم در این سدان یک نسخه از دیگر برادرانش جدیدتر است و این موضوع در عملکرد نیز به خوبی به چشم می آید. صندلی ها دربرگیرندگی و ابعاد و کیفیت نسبتا خوبی دارند اما به عنوان یک سدان با هویت پریمیوم اگر طول نشیمن تا زیر زانو قابل اضافه شدن بود می توانست حس بهتری را ارائه کند. نفوذ صدا به داخل کابین به طور قابل قبولی کم است اما در حرکت، کمی صدای تایرهایی که ایرانی شده اند به داخل کابین منتقل می شود. چشم های زیادی به دنبال این خودرو کشیده می شود و از این نظر هر نظری در مورد طراحی آن داشته باشید، تجربه ما ثابت کرد که سرها را به خوبی به سمت خود می چرخاند. برای شروع حرکت حالت اسپرت را انتخاب کردیم و در مسیر مستقیم، شتابگیری را آغاز کردیم. قدرت آن به طرز محسوسی وزن 1.5 تنی خودرو را به بازی می گیرد اما عرض نسبتا استاندارد 1843 میلیمتری و ابعاد لاستیک آن منجر به هندلینگ قابل قبول و پایداری خوبی برای این سدان با قد کمتر از 1.5 متر می شود. همچنین سیستم های ایمنی متعدد خودرو و پایداری یکپارچه آن با مغز متفکر بوش نسخه 9.3 عملکرد بی نظیری را به نمایش می گذارد. شتاب این خودرو به نوعی قابل قیاس با خودرو پرشتابی نظیر ماکسیما دنده ای است و هر چند هنوز هم دود از کنده بلند می شود اما در رقابت این دو خودرو می توان نبردی شانه به شانه را شاهد بود. سیستم تعلیق ه منرمی مناسبی برای مصارف خانوادگی دارد و هم در مانورهای اسپرت به خوبی شما را همراهی می کند هر چند در سرعت های بالا، کوبش آن در بخش عقب می تواند کمی آزاردهنده باشد. آریزو8 به طور کلی گزینه ای خوش خط و خال و خاص در بازار سدان های متوسط ایران به حساب می آید که نزدیک ترین رقیب صفر کیلومترش در حال حاضر KMC J7 به حساب می آید و مزیت های به مراتب بیشتری نسبت به این خودرو دارد.

خودرو آریزو 8

در نهایت با بودجه حدود 2 تا 2.5 میلیارد تومان که با آن می تواندی آریزو8 صفر کیلومتر بخرید، در بازار گزینه های کارکرده ای نظیر سوناتا 12ساله، مزدا 3 7 ساله، لنسر 6 ساله، سراتو 10 ساله، نیسان تی ینا 12 ساله و ... نیز پیش روی شما قرار دارد که احتمالا عده زایدی در نگاه اول آن ها را انتخاب کنند اما آریزو8 گارانتی بلندمدت، سطح بسیار بالاتر آپشن های فراهی و ایمنی و همچنین سطح بی نظیر و بی رقیب فنی را ارائه می کند که به سختی می توان صرفا با برچسب چینی بودن روی پیشانی آن از کنارش گذشت./ عصرخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب