کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فشار گرما روی مخازن سدها


کد خبر : ۱۲۳۲۶۲سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰:۲۹۹۵۲۹ بازدید

افزایش دمای هوا، در کنار به چالش کشیدن صنعت برق، به افزایش مصرف آب نیز دامن زده و خروجی سدها را نسبت به ورودی آنها بیشتر کرده است.
فشار گرما روی مخازن سدهافشار گرما روی مخازن سدها

سخنگوی صنعت آب اعلام کرد: خروجی آب سدها در سال آبی جاری 32.6 میلیارد مترمکعب است درحالی‌که خروجی آب در سال گذشته ۳۰.۴۳ میلیارد مترمکعب ثبت شده و این از رشد ۷ درصدی خروجی سدها حکایت دارد.

فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه افزایش مصرف آب با افزایش دماهای حداقل روزانه ارتباط مستقیم دارد، گفت: با افزایش دمای حداقل، ساعات روشن ماندن کولرها افزایش می‌یابد و بعضاً تا ۶۰۰ لیتر بر روز توسط کولرهای خانگی آب مصرف می‌شود که معادل مصرف یک خانواده است.

طبق اظهارات او، سدها در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۶ درصدی ورودی آب مواجه هستند؛ اما هم‌زمان به‌واسطه رشد مصرف آب در اثر گرما، میزان خروجی آب نیز ۷ درصد رشد کرده است.

آمارهای ارائه ‌شده از سوی سخنگوی صنعت آب نشان می‌دهد: آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۱۳ تیرماه به ۲۹.۵۰ میلیارد مترمکعب رسیده است که سال آبی گذشته این عدد نزدیک به ۲۷.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده است که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین پرشدگی سدهای آبی کشور به ۵۶ درصد می‌رسد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب