کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

54 درصد از مردم امیدوار به مهار تورم توسط دولت پزشکیان


کد خبر : ۱۲۳۰۹۶پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶:۴۳۲۹۰۱ بازدید

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد 35.4 درصد بیان کردند که رئیس‌جمهور به میزان زیادی موفق به مهار تورم و کاهش آن می‌شود و ...
54 درصد از مردم امیدوار به مهار تورم توسط دولت پزشکیان54 درصد از مردم امیدوار به مهار تورم توسط دولت پزشکیان

 نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد 35.4 درصد بیان کردند که رئیس‌جمهور به میزان زیادی موفق به مهار تورم و کاهش آن می‌شود و ۱۹.۲ درصد نظرشان این بوده است که رئیس‌جمهور در حل این مشکل به میزان خیلی زیادی موفق عمل خواهد کرد. به عبارت دیگر، ۵۴.۶ درصد از مردم به میزان زیاد و خیلی‌زیاد امیدوارند پزشکیان موفق به مهار تورم شود.

در این نظرسنجی، از پاسخگویان در مورد اینکه “رئیس‌جمهور جدید تا چه اندازه می‌تواند موفق به مهار تورم و کاهش آن شود سوال پرسیده شده است”. نظر ۱۷.۸ درصد از پاسخگویان این بوده است که رئیس‌جمهور منتخب به میزان خیلی کمی خواهد توانست تورم را مهار کند، ۲۳.۲ درصد هم گفته‌اند رئیس‌جمهور در این زمینه به میزان کم عملکرد موفقی خواهد داشت. در مقابل، ۳۵.۴ درصد بیان کردند که رئیس‌جمهور به میزان زیادی موفق به مهار تورم و کاهش آن می‌شود و ۱۹.۲ درصد نظرشان این بوده است که رئیس‌جمهور در حل این مشکل به میزان خیلی زیادی موفق عمل خواهد کرد. به عبارت دیگر، ۵۴.۶ درصد از مردم به میزان زیاد و خیلی‌زیاد امیدوارند پزشکیان موفق به مهار تورم شود.

۴ درصد از پاسخگویان در این زمینه هیچ نظری نداشته‌ و اظهار بی‌اطلاعی کردند و ۰.۴ دهم درصد به این سوال پاسخ نداده‌اند. این نظرسنجی در تیرماه امسال پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از بیش از یک هزار نفر از شهروندان سراسر کشور و توسط مرکز افکارسنجی سرمایه انجام‌شده است

دولت سیزدهم در طول دوره سه ساله خود، عملکرد متفاوتی را در حوزه اقدامات و سیاست گذاری اقتصادی نسبت به دهه ۹۰ رقم زد که البته فارغ از حجم بالای تلاش های صورت گرفته، برخی از آن ها پشتوانه و تکلیف قانونی نیز داشت. با این حال، آن چه که اجمالاً در آغاز دولت چهاردهم می تواند مبنای وضعیت اقتصادی قرار گیرد، شاخص های خرد و کلانی است که هم اینک در اقتصاد شاهد آن هستیم.

طبق آمارهای مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳، کمتر از ۳ درصد بوده و در سه ماهه ۱۴۰۳ به ترتیب ۲.۶، ۲.۸ و ۲.۸ درصد بوده است. با این اوصاف نرخ تورم نقطه ای از بیش از ۵۴ درصد، در روندی نزولی در اکثر ماه ها به حدود ۳۱ تا ۳۲ درصد در دو ماه اخیر رسیده است. تورم سالانه نیز از بیش از ۴۹ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۲ با روندی کاملاً نزولی به ۳۶.۱ درصد در خرداد امسال کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب