سایپا شاهین که یکی از اصولیترین محصولات این خودروساز است، حال قرار است با موتور ME16 شانزده سوپاپ و گیربکس AT و یکسری تغییرات ظاهری به بازار عرضه شود.
در نمای بیرونی اولین تغییر اضافه شدن زه کرومی دور جلوپنجره و زه درب صندوق است. این تغییر سبب شده تا اندکی حس لوکس بودن به مالکان شاهین پلاس دست بدهد.
سه شیشه عقب این خودرو دودی شدهاند و آنتن سقفی آن از نمونه معمولی به نمونه کوسهای تغییر پیدا کرده است.
داخل کابین تغییرات بیشتری به چشم میخورد. تریم داخلی از تک رنگ مشکی به دو رنگ مشکی کرم تغییر پیدا کرده است. تزئینات پیانویی قبلی جای خود را به طرح چوب دادهاند که از قضا این تغییرات سبب شده تا فضای کابین دلبازتر و چشمنوازتر باشد.
صندلیهای جلو مجهز به گرمکن دو حالته شدهاند و صندلی راننده از تنظیم تماما دستی به تنظیم 6 حالته برقی تبدیل شده و طرح و دوخت چرم خودرو تغییر کرده است.
کروزکنترل و مالتیمدیا 10 اینچی لمسی آخرین امکانات نصب شده روی نمونه اتوماتیک شاهین هستند.
مهمترین تغییر انجام شده روی شاهین پلاس، نصب موتور ME16 و گیربکس AT شرکت DAE است که سبب شده تا از شر موتور 8 سوپاپ قدیمی سایپا خلاص شویم!
این موتور 4 سیلندر 1578 سیسی در بهترین حالت 111 اسببخار و 150 نیوتنمتر گشتاور را با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال میدهد. طبق اعلام سایپا مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر است که با توجه به باک 47 لیتری شاهین، مصرف سوخت سدان سایپا مناسب ارزیابی میشود./ عصرخودرو
شاهین پلاس با یک موتور و گیربکس جدید
کد خبر : ۱۲۲۸۴۴ | چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷:۵۷ | ۱۷۰۴۶ بازدید |
سایپا شاهین که یکی از اصولیترین محصولات این خودروساز است، حال قرار است با موتور ME16 شانزده سوپاپ و گیربکس AT و یکسری ...