کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاصد برتر گردشگری در جهان


کد خبر : ۱۲۲۶۶۵جمعه، ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹:۲۲۶۰۴۹ بازدید

با بازگشایی آسیا و اقیانوسیه به روی گردشگری جهان در سال 2023، «چین» توانست بار دیگر جایگاه خود را به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار ...
مقاصد برتر گردشگری در جهانمقاصد برتر گردشگری در جهان

با بازگشایی آسیا و اقیانوسیه به روی گردشگری جهان در سال 2023، «چین» توانست بار دیگر جایگاه خود را به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار گردشگری در جهان به‌‌‌دست آورد و مجددا از آمریکا سبقت بگیرد. گردشگری سازمان ملل (UN Tourism)، در گزارشی به معرفی اولین‌‌‌های جهان در همه زمینه‌‌‌ها شامل تعداد ورودی گردشگران بین‌المللی، درآمدهای حاصل از توریسم و هزینه‌‌‌کننده‌‌‌ترین گردشگران جهان پرداخته است. این لیست برترین‌‌‌ها نشان می‌دهد، با ورود چند کشور نوظهور به این لیست‌، فهرست اولین‌‌‌های گردشگری جهان، تقریبا مشابه سال‌های پیش از همه‌گیری است و مقاصد سنتی مجددا بازار گردشگری جهان را به خود اختصاص داده‌‌‌اند.

«چین» در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین هزینه‌‌‌کننده گردشگری بین‌المللی به دست آورده است، زیرا کشورهای آسیا و اقیانوسیه در حال تثبیت بهبود خود از تاثیرات همه‌گیری هستند. در سال ۲۰۲۲، جایگاه ولخرج‌‌‌ترین گردشگران به «ایالات متحده» تعلق گرفت، زیرا چین به واسطه سیاست سختگیرانه «کووید صفر» دروازه‌‌‌های توریسم خود را به روی جهان بسته بود.

آمارهای ارائه‌شده از سوی گردشگری سازمان ملل حاکی از آن است، هزینه‌‌‌های گردشگران چینی برای سفر به خارج از کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۹۶.۵ میلیارد دلار رسید و این چنین توانست بالاتر از ایالات متحده (۱۵۰ میلیارد دلار)، آلمان (۱۱۲ میلیارد دلار)، بریتانیا (۱۱۰ میلیارد دلار) و فرانسه (۴۹ میلیارد دلار) قرار بگیرد. کشورهای کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره‌جنوبی ۱۰ کشور مبدأ از سرمایه‌گذاران برتر سال ۲۰۲۳ را تکمیل می‌کنند. هند که در سال ۲۰۱۹ در رتبه چهاردهم قرار داشت در سال ۲۰۲۳ خود را به رتبه هشتم رساند که این رقم، اهمیت روزافزون این کشور به عنوان بازار مبدأ را نشان می‌دهد، ایتالیا نیز از جایگاه دهم به رتبه هفتم هزینه‌‌‌کننده‌‌‌ترین گردشگران رسید.

در این گزارش علاوه بر سرمایه‌گذاران برتر گردشگری جهان، برترین‌‌‌ها در ورودی‌های بین‌الملل و پردرآمدترین مقاصد نیز معرفی شده است. «فرانسه» همچنان توانست مقصد اول گردشگران جهان باشد و دوباره به دوران اوج خود به پیش از کرونا دست یابد و آمریکا نیز توانست جایگاه پردرآمدترین کشور جهان را در صنعت توریسم بار دیگر به دست آورد و گردشگری جهان بین‌المللی را به پیش از کرونا بازگرداند.
 

مقاصد برتر گردشگری در جهان

مقاصد برتر گردشگری در جهان

مقاصد برتر گردشگری در جهان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب