کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تیراندازی به دونالد ترامپ در یک مراسم انتخاباتی


کد خبر : ۱۲۲۵۳۹یکشنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷:۳۶۹۴۳۶ بازدید

دونالد ترامپ، رئيس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت. سخنگوی ستاد ...
تیراندازی به دونالد ترامپ در یک مراسم انتخاباتیتیراندازی به دونالد ترامپ در یک مراسم انتخاباتی

دونالد ترامپ، رئيس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطری جان رئيس جمهور پیشین آمریکا را تهدید نمی‌کند و او برای بررسی به یک مرکز درمانی محلی منتقل شده است. تصاویر منتشر شده از زمان تیراندازی، خون را روی صورت آقای ترامپ نشان می‌دهد.

ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی متعلق به خودش تحت عنوان «تروث مدیا» نوشت که گلوله به قسمت بالای گوش سمت راست او اصابت کرده است.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئيس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریادهایی را سر می‌داد.

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم و گفته است که تلاش کرده با ترامپ به صورت تلفنی صحبت کند.

به گفته دادستان محلی، مهاجم که هویت او هنوز اعلام نشده بلافاصله در پی شلیک نیروهای تک‌تیرانداز کشته شده است. همچنین یک نفر دیگر از حضار هم جان خود را از دست داده است. ضمن اینکه حال یکی دیگر از حاضرین در مراسم هم وخیم گزارش شده است.

دونالد ترامپ ایمیل کوتاهی برای هوادارانش ارسال کرده و تاکید کرده هرگز تسلیم نخواهد شد.

در این ایمیل کوتاه آمده است: «این پیامی از سوی دونالد ترامپ است. من هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوم.»

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن پس از تیراندازی با دونالد ترامپ به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه رئيس جمهور آمریکا علاوه بر ترامپ با جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا و باب داندوی شهردار باتلر نیز صحبت کرده است.

ساعاتی پیش بایدن گفته بود که تلاش کرده با ترامپ صحبت کند اما به دلیل اینکه او تحت مراقبت پزشکان بوده موفق به این کار نشده بود.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده که بایدن امشب به واشینگتن دی سی باز می‌گردد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یکی از مقام‌های کاخ سفید گزارش داده که بایدن صبح روز یکشنبه گزارش به روز شده‌ای درباره این حادثه را از مقام‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

آنتونی گوگلیلمی، رئيس ارتباطات پلیس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای گفت علاوه بر مهاجم یک نفر از حاضران در این مراسم تبلیغاتی کشته شده و دو نفر دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند.

بر اساس این بیانیه مظنون حدود ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی از یک موقعیت مرتفع خارج از محل برگزاری کمپین ترامپ تیراندازی کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است که ماموران سرویس مخفی به سمت مهاجم تیراندازی کرده‌ و او را کشته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب