کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا امکان سفر کودکان به تنهایی با هواپیما وجود دارد؟


کد خبر : ۱۲۲۴۰۰سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳:۲۳۱۰۲۸ بازدید

سفر کودکان به تنهایی و بدون همراه ممکن است اما محدودیت‌ها و قوانینی نیز برای چنین سفری وجود دارد. در کل اگر کودک تان را بدون همراه به سفر هوایی می‌فرستید باید یک سری نکات و قوانین را رعایت کنید که در ادامه مطلب این نکات درباره سفر کودکان را بیان می کنیم.
آیا امکان سفر کودکان به تنهایی با هواپیما وجود دارد؟آیا امکان سفر کودکان به تنهایی با هواپیما وجود دارد؟

سفر کودکان به تنهایی و بدون همراه ممکن است اما محدودیت‌ها و قوانینی نیز برای چنین سفری وجود دارد. در کل اگر کودک تان را بدون همراه به سفر هوایی می‌فرستید باید یک سری نکات و قوانین را رعایت کنید که در ادامه مطلب این نکات درباره سفر کودکان را بیان می کنیم.

محدودیت سنی سفر کودکان به تنهایی

قوانین سفت و سخت و محدود کننده، همیشه در مورد هواپیما بیش از سایر وسایل نقلیه بوده است. یکی از این موارد، محدودیت سنی استفاده از هواپیما، برای مسافران تنها است. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی حتی از پذیرش مسافران زیر ۲۱ هم بدون همراه خودداری می‌کنند. در این زمینه، قوانین شرکت های هواپیمایی کاملا باهم متفاوت است. به همین دلیل حتما باید قبل از انتخاب شرکت مورد نظر و تهیه‌ی بلیط هواپیما دربار‌ه‌ی محدودیت سنی پرواز آن شرکت اطلاعاتی کسب کنید.

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی، به کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال، با شرایط خاصی مانند رضایت کتبی والدین، اجازه‌ی پرواز بدون همراه را می‌دهند. همچنین، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند خدمات ویژه‌ای مانند همراهی کودک برای خروج از هواپیما و سوار کردن او زودتر از بقیه، برای این دسته از مسافران قائل شوند. اگر کودک شما  کوچک‌تر از حداقل سن مجاز به نظر می‌رسد، حتماً قبل از پرواز مدارک مربوط به اثبات سن او مانند شناسنامه را در اختیار شرکت هواپیمایی قرار دهید، تا موقع پرواز مشکلی برای او ایجاد نشود.

قوانین شرکت ها برای پذیرش کودکان به تنهایی

همانطور که گفتیم، شرکت‌های هواپیمایی برای پذیرش کودکان بین سنین ۵ تا ۱۲ سال، قوانین خاصی دارند. در ادامه به بعضی از این قوانین خواهیم پرداخت:

۱. کودکان بدون همراه فقط برای استفاده از پرواز‌های بدون توقف مجاز هستند.

۲. در صورت نیاز به تغییر پرواز، کودک باید بیش از ۵ سال داشته باشد.

۳. کودکان بدون همراه اجازه‌ی سوار شدن به آخرین پرواز روز را ندارند.

۴. کودکان بدون همراه، قبل از پرواز نیاز به بررسی زودتر از موعد دارند. یعنی باید بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زودتر از سایرین در فرودگاه حاضر شوند.

۶. هزینه‌ی بلیط هواپیما این دسته از کودکان، به اندازه‌ی افراد بزرگ‌سال است.

قوانین شرکت ها برای پذیرش کودکان به تنهایی

پس این قوانین مختص کودکان ۵ تا ۱۲ سال است و برای کودکان بزرگ‌تر از ۱۲ سال اعمال نمی‌شود. زیرا فرض می‌شود که آن‌ها مانند افراد بزرگ‌سال توانایی مقابله با پیشامدهایی مانند تصمیم‌گیری در شرایط سخت و رسیدگی به برنامه‌ها در صورت ایجاد تغییر یا بروز تاخیر در پرواز را دارند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر کودک شما بیش تر از ۱۲ سال دارد اما هنوز آمادگی مواجهه با شرایط غیرمترقبه را ندارد، حتما قبل از پرواز موارد ضروری را به او آموزش دهید، زیرا شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این دسته از کودکان بر عهده نمی‌گیرند.

نکاتی که باید هنگام خرید بلیط هواپیما رعایت کنید

هر یک از شرکت‌های هواپیمایی مختلف قوانین خود را در مورد کودکان بدون همراه در هواپیما دارند. پس حتما قبل از تهیه بلیط با ایرلاین مورد نظر تماس بگیرید و در مورد همه قوانین اطلاعات کسب کنید. حتما مدارک مورد نیاز مانند رضایت‌نامه را نیز تهیه نمایید.

اطلاعات درست را فراهم کنید

شما باید اطلاعات کامل را در مورد کسی که کودک را در فرودگاه مبدأ تحویل داده و کسی او را در فرودگاه مقصد تحویل خواهد گرفت، در اختیار مسئولین پرواز قرار دهید. چرا که معمولا یک مهماندار یا مسئول دیگر موظف است بعد از فرود هواپیما، کودک را خارج کرده و به شخص مورد نظر تحویل دهد. پس حتما مطمئن شوید که مهماندارها و مسئولین پرواز در جریان تنها سفر کردن کودک شما قرار گرفته‌اند.

سعی کنید پرواز صبح تهیه کنید

در این صورت اگر پرواز با تاخیر یا کنسلی مواجه شد، راحت‌تر می‌توانید برنامه‌ی خود را تغییر دهید. مزیت دیگر پرواز صبح این است که کودک شما در روز به مقصد خواهد رسید مگر اینکه ساعت پرواز طولانی باشد.

وسایلی که باید همراه کودک بگذارید

  • موبایل: امروزه و مخصوصا در سفرها، موبایل یک وسیله‌ی ضروری محسوب می‌شود. اگر کودک شما موبایل ندارد، توصیه می‌کنیم قبل از سفر برای او موبایلی تهیه کنید تا در طول پرواز داخلی یا خارجی، در صورت نیاز با هم در تماس باشید.
  • پول: برای اینکه خیالتان جمع باشد، مقدار کمی پول برای خریدهای احتمالی در اختیار کودک قرار دهید. البته در پروازهای داخلی خاطر شما از نظر مخارج ناگهانی جمع‌تر خواهد بود.
  • شماره تلفن‌های ضروری: پس از خرید بلیط داخلی و یا خارجی، لیستی کامل از اسامی، تلفن و آدرس خود و کسانی که قرار است در فرودگاه مقصد کودک شما را تحویل بگیرند تهیه کنید. بهتر است که برای اطمینان بیشتر دو نسخه از این لیست تهیه کنید و یکی را در کیف و دیگری را در جیب کودک بگذارید.
  • عکس: برای اینکه کودک در طول پرواز و هنگام خروج از هواپیما بیشتر احساس امنیت کند، بهتر است عکس شخصی که در فرودگاه مقصد کودک را تحویل خواهد گرفت را با اطلاعات تماس او در پشت عکس، در اختیار کودک قرار دهید.
  • کپی پاسپورت و کارت‌های شناسایی: به همراه داشتن کپی پاسپورت و سایر کارت‌های شناسایی، حتی در پرواز داخلی هم می‌تواند خوب و کارآمد باشد.
  • دارو: در صورتی که کودک شما داروی خاصی مصرف می‌کند حتما با پزشک و شرکت هواپیمایی مشورت کنید. چرا که ورود بعضی از داروها به بعضی کشورها ممنوع و جرم است. حتما نسخه دارو‌ را نیز در اختیار کودکتان قرار دهید که مشکلی برایش پیش نیاید.

وسایلی که باید همراه کودک بگذارید

جزئیات سفر با هواپیما

حتما هنگام خرید بلیط هواپیمای داخلی یا خارجی، کودک خود را با اتفاقاتی نظیر تاخیر و یا کنسل شدن پرواز آشنا کنید تا بداند در مواقع ضروری باید چه کاری انجام بدهد. با او در مورد پرواز در شب صحبت کنید و قوانین مربوط به پروازهایی که در مسیر توقف دارد را هم با او کنید. حتما به او یادآوری کنید که از اعتماد کردن به افراد غریبه بپرهیزد و در صورت بروز مشکل از مهماندار یا مسئولان امنیت فرودگاه درخواست کمک نماید.

خوراکی و سرگرمی

حتما سعی کنید خوراکی‌هایی را که دوست دارد برای او تهیه کنید تا در صورت بروز تاخیر یا علاقه نداشتن به غذای هواپیما گرسنه نماند. همچنین خوب است که وسایلی مانند کتاب داستان یا رنگ‌آمیزی، عروسک، تبلت و... در اختیارش قرار دهید تا حوصله‌اش سر نرود.

زود به فرودگاه بروید 

همانطور که پیشتر هم گفتیم، کودکان بدون همراه معمولا زودتر از بقیه سوار هواپیما می‌شود. پس سعی کنید که او را زودتر از زمان معمول به فرودگاه ببرید تا این فرایند به خوبی انجام شود.

سفر کودکان به تنهایی و با هواپیما، مشکلات و دشواری‌های خاص خود را دارد که شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در بالا مطرح شد و قرار دادن کارت شناسایی، پول، عکس یا هر چیز دیگری که لازم است کودکتان را با خیال راحت به سفر هوایی بفرستید. امیدواریم مطلب بالا به شما در فرستادن کودک به سفر هوایی کمک کرده باشد‌.



اخبار مرتبط

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب