کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تصادفات رانندگی در آلمان؛ مرگ روزانه 8 نفر


کد خبر : ۱۲۲۳۸۴سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲:۳۱۲۵۰۵ بازدید

اداره آمار فدرال آلمان در تشریح تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی در سال 2023، اعلام کرد روزانه به طور متوسط 8 نفر در اثر این سوانح جان ...
تصادفات رانندگی در آلمان؛ مرگ روزانه 8 نفرتصادفات رانندگی در آلمان؛ مرگ روزانه 8 نفر

اداره آمار فدرال آلمان در تشریح تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی در سال 2023، اعلام کرد روزانه به طور متوسط 8 نفر در اثر این سوانح جان خود را از دست داده و حدود هزار و ۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

طبق گزارش این اداره، در سال گذشته میلادی در مجموع حدود ۲ هزار و ۸۳۹ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. این میزان در سال ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۷۸۸ مورد بود.  همچنین تعداد مجروحان حوادث ترافیکی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱.۵ درصد افزایش داشت و به ۳۶۶ هزار و ۵۵۷ نفر رسید.

بنا بر این آمار تقریبا نیمی از کسانی که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، سرنشینان خودرو و حدود یک پنجم آنها نیز موتورسوار یا اسکوترسوار بودند. حدود یک سوم تصادفات مرگبار نیز در مناطق شهری رخ داده‌اند. همچنین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳، میزان مرگ و میر در میان دوچرخه‌سواران ۱۷ درصد افزایش داشته است.

با این حال در طی این ۱۳ سال، تعداد کل کشته‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.

آمار تازه همچنین حاکی از آن هستند که تعداد تصادفات  ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

پلیس فدرال آلمان ۲.۵ میلیون سانحه رانندگی را در سال ۲۰۲۳ در جاده‌های آلمان ثبت کرد که این میزان ۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود اما در اکثر موارد، این تصادفات تنها منجر به خسارت مالی شده بودند.

مطابق آمار رسمی، خیابان‌های ایران سالانه شاهد ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی با نرخ بیش از یک تصادف در هر دقیقه است که منجر به مرگ روزانه تقریباً ۵۰ نفر می‌شود. 

شمار خودروهای مجاز در خیابان‌های ایران حدود ۲۵ میلیون است، رقمی که در آلمان دو برابر ایران است. ولی آمار تصادفات و کشته‌های آن در دو کشور نسبت معکوس دارند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایران در فهرست کشورهای دارای بیشترین تعداد مرگ و میر در تصادفات رانندگی نسبت به جمعیت، رتبه هفتم را دارد و سالانه در حدود ۳ میلیارد دلار متحمل خسارت می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب