کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک خودرو چند میلیون کیلومتر میتواند دوام بیاورد؟


کد خبر : ۱۲۲۳۷۸سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸:۰۳۸۲۶۷ بازدید

خودروهایی با کارکرد میلیونی معمولی تاکسی های مرسدس بنز هستند که مثال ما گزارشی از یک مرسدس بنز در جزایر گرند قناری را مورد بررسی ...
یک خودرو چند میلیون کیلومتر میتواند دوام بیاورد؟یک خودرو چند میلیون کیلومتر میتواند دوام بیاورد؟

خودروهایی با کارکرد میلیونی معمولی تاکسی های مرسدس بنز هستند که مثال ما گزارشی از یک مرسدس بنز در جزایر گرند قناری را مورد بررسی قرار دادند. یک مرسدس W123-240D مدل بسیار کم یاب و با طول بیشتر است که به این رقم کارکرد رسیده و همچنان سر پا است.

یک مرسدس بنز 240D تاکسی مدل 1988 حدود 7 میلیون کیلومتر کار کرده است.

این سواری خاص 7 نفره با 5.3 متر طول از سال 1988 به عنوان تاکسی کار میکند.  پیشرانه آن 72 اسب‌بخار قدرت داشته و گیربکس 5 دنده دستی دارد.

این مرسدس که به اسم دومینگیتو در جزیره Gran Canaria واقع در اسپانیا مورد بررسی قرار گرفته است. این خودرو هر روز در 3 شیفت 8 ساعته به کار گرفته می‌شود و روزانه حدود 700 کیلومتر مسافت طی میکند. حالا این ماشین تقریبا 7 میلیون کیلومتر کار کرده است.

با کارکرد تقریبی 4960 کیلومتر در هفته، این مرسدس 240D به بیشتر 52 تعویض روغن در هر سال نیاز دارد. موتور این ماشین در بهترین حالت هر یک میلیون کیلومتر سرویس شده و موتور فعلی روی خودرو فقط یک بار تعویض شده و در صورت لزوم باز هم تعویض می‌شود، چون پیشرانه این خودرو محبوب به راحتی در دسترس است. صدالبته که در طول عمر این خودروی اعجاب‌انگیز، صندلی ها و قسمت هایی از بدنه مورد تعمیر قرار گرفته اند اما بخش های اصلی ماشین بدون تغییر آنچنانی همچنان به خوبی کار می‌کنند.

خودروی دیگری که رکورد گینس به اسم خود دارد یک ولو P1800 متعلق به آقای Irv Gordon بود که در سال 2018 از دنیا رفت. در هنگام مرگ آقای گوردون Volvo P1800 متعلق به او 5.216.411 کیلومتر کارکرد داشت. آقای گوردون وقتی در سال 1966 ماشین خود را از نمایندگی ولو خرید هیچوقت قصد رکورد شکنی نداشت و فقط دوست داشت با آن رانندگی کند./ عصرخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب