کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مناقشه گمرکی خودروهای برقی چینی در اروپا


کد خبر : ۱۲۱۹۹۳پنجشنبه، ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۴۴۱۷۳۸ بازدید

وزیر اقتصاد آلمان در زمینه مذاکرات گمرکی پیرامون واردات خودروهای چینی در اروپا ابراز امیدواری کرده است. او در این مورد از دستیابی به ...
مناقشه گمرکی خودروهای برقی چینی در اروپامناقشه گمرکی خودروهای برقی چینی در اروپا

وزیر اقتصاد آلمان در زمینه مذاکرات گمرکی پیرامون واردات خودروهای چینی در اروپا ابراز امیدواری کرده است. او در این مورد از دستیابی به "اولین قدم خوب در یک مسیر طولانی" خبر داده است.

اتحادیه اروپا و چین به دنبال دستیابی به توافق در مورد مناقشه بر سر تعرفه گمرک در واردات خودروهای برقی چین هستند. بر اساس گزارش‌ها، طرفین تاکید کرده‌اند که قصد دارند وارد مذاکره شوند.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در حال حاضر در چین حضور دارد و در مورد این مسئله میان مقامات چین و اتحادیه اروپا میانجیگری می‌کند.

او در این زمینه در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD) از "اولین گام خوب در یک مسیر طولانی مشترک" بین اتحادیه اروپا و چین خبر داده است.

چین و اتحادیه اروپا خواهان آغاز مذاکرات در زمینه تعرفه‌های گمرکی برنامه‌ریزی شده توسط اتحادیه اروپا پیرامون واردات خودروهای برقی چینی شده‌اند.

گفته شده است قرار است این مذاکرات تحت مدیریت وزیر تجارت چین، وانگ ونتائو و نیز کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، والدیس دامبروسکیس انجام شود.

قرار است از چهارم ژوئيه تعرفه‌های گمرگی اتحادیه اروپا تا میزان ۳۸.۱ درصد افزایش یابند. افزایش تعرفه‌ها نه‌تنها خودروسازان چینی بلکه خوروسازنی چون تسلا و بی‌ام و که در چین تولید می‌کنند و محصولات خود را به اروپا می‌فرستند را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.

افزون بر این تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد اعطای سوبسید‌های دولت چین به خودروسازان این کشور تا ماه نوامبر ادامه خواهند یافت. کمیسیون اروپا برداشتن این گام را به دلیل "مخدوش شدن رقابت توسط پرداخت سوبسید دولتی" ضروری می‌داند. 

از سوبسیدهای دولتی خودروسازان چینی "BYD, Geely یا Saic" بهره می‌برند. 

در همین حال وزیر اقتصاد آلمان که در حال حاضر نقش میانجیگری در مناقشه گمرکی اتحادیه اروپا با چین را بر عهده دارد،‌ می‌گوید: «حالا سرانجام به جای اینکه درباره همدیگر صحبت کنیم، در حال صحبت با هم هستیم. یک برنامه مشخص برای مذاکرات در حال حاضر وجود دارد.»

او اضافه کرده است: «اکنون باید یک تفاهم اساسی مشترکی را ایجاد کنیم.»

هابک در عین حال تاکید کرده است که تدوین تعرفه‌های گمرکی توسط اتحادیه اروپا حالت "تنبیه کننده‌ای" ندارد و به منظور "جلوگیری از شرایط ناعادلانه در رقابت اقتصادی است."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب