کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جانشین 4 میلیون دلاری بوگاتی شیرون معرفی شد


کد خبر : ۱۲۱۹۱۸دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱:۲۶۲۹۸۴ بازدید

بوگاتی در مراسمی در شهر مولسایم در فرانسه مدل جدیدی به نام توربیون (Tourbillon) را رونمایی کرد. این ماشین از سال 2026 به بازار خواهد ...
جانشین 4 میلیون دلاری بوگاتی شیرون معرفی شدجانشین 4 میلیون دلاری بوگاتی شیرون معرفی شد

بوگاتی در مراسمی در شهر مولسایم در فرانسه مدل جدیدی به نام توربیون (Tourbillon) را رونمایی کرد. این ماشین از سال 2026 به بازار خواهد آمد و جانشین بوگاتی شیرون، هایپرکار کنونی کارخانه خواهد شد.

نام ماشین از مکانیزیمی پیچیده گرفته شده که در ابتدای قرن نوزدهم برای ساعت‌های گران اختراع شد تا دقت محاسبه زمان در این ساعت‌ها را تضمین کند.

قرار است ۲۵۰ دستگاه از توربیون با قیمت پایه سه میلیون و ۸۰۰ هزار یورو (چهار میلیون و صد هزار دلار) تولید شود. با این قیمت توربیون گران‌ترین ماشینی است که به صورت سری در جهان تولید می‌شود.

بوگاتی برای نیرو دادن به توربیون از ترکیب یک موتور شانزده سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی استفاده کرده که در مجموع ۱۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. این اولین بار است که این کارخانه برای محصولاتش از موتور هیبرید-الکتریکی استفاده می‌کند. بوگاتی می‌گوید که توربیون می‌تواند تا ۶۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند.

حداکثر سرعت توربیون ۴۴۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده، اما ماته ریماک، مدیر کارخانه می‌گوید این توان ماشین از این بیشتر است. در حال حاضر سرعت سریع‌ترین مدل بوگاتی شیرون ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت است و انتظار می‌رود مدل‌هایی از توربیون از این هم سریع‌تر باشد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین دو ثانیه است و بوگاتی می‌گوید توربیون در کمتر از پنج ثانیه سرعتش به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۱ نیمی از سهام بوگاتی را به شرکت ریماک، سازنده سوپرکارهای الکتریکی فروخت. هنگام اعلام این معامله تصور می‌شد بوگاتی هم به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد. آن زمان ایده کارخانه برای جانشین شیرون یک شاسی‌بلند کوپه بود. اما پس از آمدن ماته ریماک این پروژه لغو شد و توربیون جایش را گرفت.

ماته ریماک می‌گوید بوگاتی به این زودی‌ها ماشین کاملا الکتریکی تولید نخواهد کرد. به گفته او ساخت استادانه ماشین با دست و سابقه کارخانه از ارزش‌هایی است که بوگاتی را تعریف می‌کند و موتور شانزده سیلندر بنزینی با این ارزش‌ها همخوانی دارد.

ظاهر ماشین هم با نگاه به همین ارزش‌ها طراحی شده است. در نگاه اول ماشین با جلوپنجره‌ای شبیه به نعل و فرم منحنی پشت در به سرعت بوگاتی را به ذهن می‌آورد. فرانک هیل، طراح ماشین می‌گوید ماشین را طوری طراحی کرده که شیک باشد و در یادها بماند، اما بیش از اندازه هم دراماتیک نباشد و با گذشت زمان قدیمی نشود.

درهای ماشین رو به بالا باز می‌شود تا نشستن و بیرون آمدن از توربیون راحت‌ باشد. اتاق تا حد امکان آنالوگ طراحی شده است. نمایشگر کوچکی داخل کنسول مخفی شده و فقط وقتی راننده آن را لازم دارد با فشار دکمه‌ای بیرون می‌آید. دکمه‌های روی کنسول در قابی است که از آلومینیوم و کریستال ساخته شده است. کیلومترشمار هم دیجیتال نیست و توسط ساعت‌سازان سویسی با تیتانیوم، یاقوت و یاقوت کبود ساخته شده است.

بوگاتی ماه گذشته پانصدمین و آخرین دستگاه شیرون را تولید کرد. این خودروساز فرانسوی پیش از آغاز تولید توربیون باید سفارش‌هایی که برای دو مدل بولید و میسترال گرفته را تحویل دهد. به گفته کارخانه اولین دستگاه توربیون در سال ۲۰۲۶ به مشتری تحویل داده خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب