کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رقابتی همچنان 3 ضلعی


کد خبر : ۱۲۱۸۴۷یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲:۰۴۵۲۵۵ بازدید

کم‌کم به روز حساس تیر ماه نزدیک می‌شویم؛ 8 تیر را می‌گویم، روزی که مردم ایران به پای صندوق‌های رای می‌آیند تا بار دیگر حضور ...
رقابتی همچنان 3 ضلعیرقابتی همچنان 3 ضلعی

کم‌کم به روز حساس تیر ماه نزدیک می‌شویم؛ 8 تیر را می‌گویم، روزی که مردم ایران به پای صندوق‌های رای می‌آیند تا بار دیگر حضور خود را در سرنوشت کشور ثبت و بنا به سلایق خود رئیس‌جمهور منتخب را انتخاب کنند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا‌کنون هشت فرد بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه زده‌اند و اینک در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر ملت ایران با حضوری تاثیرگذار، منتخب خویش را برای دوره‌ای چهار ساله روانه پاستور می‌کنند تا ریاست قوه مجریه را به او بسپارند. اینک به روزهای پایانی تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم و هریک از رقبا آخرین تیر ترکش خود را شلیک کردند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری از جمله مسعود پزشکیان،محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی  برنامه سفرهای استانی و شهرستانی خود را  پیگیری کردند. با این حال نتایج داده های مراکز معتبر افکارسنجی در کشور درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری نشان می دهد رقابت همچنان سه ضلعی و بین قالیباف ، پزشکیان و جلیلی است. حالا باید منتظر ماند و دید که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این چهار،پنج روز آخر چه شهرها و محافلی را برای تبلیغات انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند. 

قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم

محمد باقر قالیباف در آیین گرامی داشت روز ملی اصناف حضور پیدا کرده بود  وسپس به کرج و قزوین رفت. اودر بخشی از سخنان خود گفت: همان موقع که عده‌ای گفتند تحریم یک کاغذپاره است، اعلام کردم که مهم است و راهکار مبارزه با ماست تا از پا در بیاییم. وقتی بحث مذاکره پیش آمد، گفتم که با مذاکره مخالف نیستم ولی بدانید که مذاکره یک روش مبارزه است. شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند روبه‌رویش دشمن او نشسته است و دیدیم که صداقت آمریکایی چیست. وی افزود: امروز قانون راهبردی یک ماده ۶ دارد که‌ دولت بتواند به‌شرط انتفاع اقتصادی، مذاکرات انجام دهد. همه دستگاه‌های کشور یک طرف و دستگاه دیپلماسی هم یک طرف. باید مشکل تحریم حل شود. قالیباف افزود: مگر می‌شود LC از چین باز شود و معامله کنیم؟ ولی ما بدون پرداخت ۱۵ درصدی توانستیم این کار را در شهرداری تهران انجام دهیم. برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد، می‌روم و آن را رفع می‌کنم. ما بچه‌های جبهه هستیم و یاد گرفتیم کار نشد ندارد.  

پزشکیان: مهم ترین برنامه در کردستان از بین بردن محدودیت و بی عدالتی است

مسعود پزشکیان نیز  راهی کردستان و پس از آن شیراز شد. پزشکیان در جمع مردم کردستان گفت : کُرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند، بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشند، کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.مهم ترین برنامه در کردستان از بین بردن محدودیت و بی عدالتی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مناظرات در صدا و سیما هم گفت: در این مناظرات چند نفر در مقابل یک نفر بودند.پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا تا آخر در انتخابات می ماند، بیان کرد: مگر قرار است نمانم. این سوال را باید از بقیه نامزدها بپرسید که آیا می مانند. وی در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم اظهار کرد: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال و صنعت است، این وضعیت اگر از بین برود می توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای این که جوانان ایران آرزو کنند به کشورهای دیگر بروند، کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند این جا بیایند.

جلیلی: قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام؛ این مسیر جای تعارف نیست

سعید  جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد. سپس به سفرهای انتخاباتی خود در اصفهان و اهواز رفت. جلیلی در جمع دانشجویان شریف گفت: «یک راه جلوگیری از نابسامانی های اقتصادی مبارزه با پولشویی و حاکمیت ریال است. کشور ما در مبارزه با تروریسم‌ پیشتاز است... از مدیریت غلطی که نمی‌توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت را به زور بفروشد، انتظار رشد ۸ درصدی اقتصاد نمی‌رود. او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «باید در جلسات دانشجویی همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند/می‌خواهم صدای همه را بشنوم.» او در ادامه گفت: اعضای خانواده‌ام در داخل کشور هستند و پسرم همین جا هم‌کلاسیِ شماست... امروز در این نقطه و در این انتخابی که داریم آیا می‌خواهیم به عقب برگردیم، معطل فلان کشور شویم یا می‌خواهیم از فرصت هایمان برای پیشرف و جهش کشور استفاده کنیم/ این دانشجو نیست که نیازمند کمک دولت است؛ صادقانه عرض می‌کنم این دولت است که نیازمند کمک دانشجویان و دانش آموختگان و دانشگاهیان است. وی همچنین تاکید کرد: قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام. این مسیر جای تعارف نیست. (خراسان)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب