کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش شدید قیمت آیفون با شاهکار تعرفه‌ای دولت


کد خبر : ۱۲۱۷۳۷چهارشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶:۵۸۸۹۷۱ بازدید

قیمت آیفون 13 معمولی که ابتدای هفته در محدوده 41 تا 42 میلیون قرار داشت، سه‌شنبه 29 خرداد در فروشگاه‌های اینترنتی از مرز 47 میلیون ...
افزایش شدید قیمت آیفون با شاهکار تعرفه‌ای دولتافزایش شدید قیمت آیفون با شاهکار تعرفه‌ای دولت

قیمت آیفون 13 معمولی که ابتدای هفته در محدوده 41 تا 42 میلیون قرار داشت، سه‌شنبه 29 خرداد در فروشگاه‌های اینترنتی از مرز 47 میلیون فراتر رفته است. قیمت آیفون ۱۳ معمولی با پارت‌نامبر CH و نسخه ۲۵۶ گیگ به بیش از ۵۷ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده که این یکی را می‌توانستیم چند روز قبل حول ‌و حوش ۵۵ میلیون بخریم.

به گزارش ایران جیب از فرارو؛ قیمت آیفون ۱۱ نسخه ۶۴ گیگ به عنوان ارزان‌ترین گوشی اپل در ایران به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت را در یکسری از فروشگاه‌های اینترنتی تا ۱۵۰ میلیون قیمت گذاشتند.

آیفون ۱۳ پرو CH با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی تا حوالی ۱۲۵ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود و آیفون SE مدل ۲۰۲۲ را تقریبا معادل آیفون ۱۱ می‌فروشند. 

به گفته برخی فروشندگان در بازار موبایل ایجاد شکاف زیاد بین قیمت جهانی و قیمت گوشی‌های رجیستر شده باعث عمومیت پیدا کردن مسیرهای نرم‌افزاری دور زدن رجیستری شده و باتوجه به افزایش احتمالی قیمت‌ گوشی‌های اندرویدی ممکن است در آینده این مسیرها برای گوشی‌های اندرویدی نیز ایجاد شود.

تعرفه‌های جدید برای واردات گوشی تغییرات قیمتی بزرگی در گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ایجاد می‌کند، به‌طوری که حقوق گمرکی واردات آیفون با رویه مسافری به ۱۹۶ درصد می‌رسد. براساس اصلاحیه جدید هیات وزیران واردات آیفون‌های ۱۴ به بعد ممنوع است و آیفون‌های ۱۳ به قبل نیز با تعرفه ۹۶درصد برای رویه تجاری امکان واردات خواهد داشت.  براساس این تغییرات اگر فردی بخواهد یک گوشی آیفون ۱۳ پرو نسخه ۲۵۶ را به صورت مسافری وارد کشور کند هزینه تمام شده دستگاه ۳۵۴۹ دلار (حدود ۲۰۹ میلیون تومان) خواهد بود درحالی که قیمت جهانی این گوشی ۱۱۹۹ دلار است.

تغییرات تعرفه‌ای فقط شامل گوشی‌های اپل نمی‌شوند و گوشی‌های اندرویدی بالای ۶۰۰ دلار نیز در رویه مسافری با ۶۰درصد حقوق گمرکی امکان واردات خواهند داشت. به این ترتیب مثلا گوشی گلکسی زد فورد ۵ که قیمت جهانی آن ۱۷۰۰ دلار است با تعرفه ۶۰درصدی برای مسافران ایرانی ۲۸۷۸ دلار یا حدود ۱۷۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. 

افزایش تعرفه‌ها و ممنوعیت واردات آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ طی ماه‌های اخیر باعث حذف تقاضای آیفون از بازار نشده و کاربران به سمت مسیرهای زمینی دور زدن رجیستری با استفاده از نرم‌افزار روی آورده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب