کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سخنگوی حماس به رویترز: پیشنهاد بایدن برای آتش‌بس در غزه را می‌پذیریم


کد خبر : ۱۲۱۵۰۹چهارشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶:۳۵۱۰۹۷ بازدید

یک مقام ارشد حماس می‌گوید این گروه فلسطینی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از طرح پایان جنگ با اسرائيل در غزه را می‌پذیرد و آماده مذاکره درباره جزئیات است.
سخنگوی حماس به رویترز: پیشنهاد بایدن برای آتش‌بس در غزه را می‌پذیریمسخنگوی حماس به رویترز: پیشنهاد بایدن برای آتش‌بس در غزه را می‌پذیریم

یک مقام ارشد حماس می‌گوید این گروه فلسطینی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از طرح پایان جنگ با اسرائيل در غزه را می‌پذیرد و آماده مذاکره درباره جزئیات است.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از سامی ابوزهری از مقام‌های ارشد و سخنگوی این گروه فلسطینی منتشر کرده است.

این مقام ارشد حماس همچنین گفته که این گروه فلسطینی مدل پیشنهادی خروج نیروهای اسرائيلی از غزه و مبادله گروگان‌ها با اسرای فلسطینی که در زندان‌های اسرائيل در حبس هستند را پذیرفته و اجرای آن مستلزم فرمولی برای خروج کامل نیروهای اسرائيلی از غزه و مبادله گروگان‌های زندانی در غزه با فلسطینی‌های زندانی در اسرائيل است.

در همین حال آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که برای گفتگو با مقام‌های اسرائيلی به منطقه سفر کرده تاکید کرده که مذاکرات درباره طرح‌های پس از جنگ در غزه پی گرفته خواهد شد. آقای بلینکن روز سه‌شنبه با مقام‌های اسرائيلی گفتگو کرد تا آنها را برای پایان دادن به جنگ هشت ماهه این کشور در غزه راضی کند.

این ملاقات یک روز پس از تایید پیشنهاد جو بایدن برای آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است. پیشنهاد بایدن شامل آتش بس و آزادی تدریجی گروگان‌ها در ازای فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل است که در نهایت منجر به پایان دائمی جنگ می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا پاسخ حماس را نشانه‌ای امیدوارکننده دانسته و در عین حال تاکید کرده که برای قطعی شدن آن باید رهبر حماس در غزه یعنی یحیی سنوار هم با آن موافقت کند.

ابوزهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رویترز گفت: «دولت ایالات متحده با یک آزمون واقعی برای اجرای تعهداتش در خصوص وادار کردن اسرائيل به پایان جنگ و اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل رو به رو است.»

پس از عزیمت بلینکن به اردن، یک مقام ارشد دولت اسرائیل که نخواست نامش فاش نشود، گفته بود که پیشنهاد منتشر شده اسرائیل را قادر می سازد تا به اهداف جنگی خود دست یابد. این مقام، موضع دیرینه اسرائیل را تکرار کرد که توانایی‌های نظامی و حکومتی حماس در غزه باید نابود شود و تمامی گروگان‌ها آزاد شوند و غزه در آینده هیچ تهدیدی برای اسرائیل نداشته باشد.

بر اساس آخرین آمار اعلامی حملات اسرائيل به غزه تاکنون جان بیش از ۳۷ هزار انسان را گرفته که بیشتر آنها غیرنظامیان بوده‌اند.

ایالات متحده نزدیک ترین متحد اسرائیل و بزرگترین تامین کننده تسلیحات این کشور است، اما همراه با بیشتر کشورهای جهان، به شدت از تلفات غیرنظامیان در غزه و ویرانی و فاجعه انسانی ناشی از حمله اسرائیل انتقاد کرده است.

در همین حال مقام‌های آمریکایی تاکید دارند که برنامه‌ریزی برای فردای پس از جنگ ضروری است. آنتونی بلینکن در این خصوص گفت که در مذاکراتش با مقام‌های اسرائيلی به طرح‌های فردای جنگ در غزه، از جمله امنیت، حکومت و بازسازی این باریکه پرداخته است.

او همچنین در ادامه افزود: «ما این کار را با مشورت با شرکای بسیاری در سراسر منطقه انجام داده‌ایم. این گفتگوها ادامه خواهد داشت و ضروری است که این برنامه‌ها را دنبال کنیم.»



اخبار مرتبط

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب