کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرویی که با هر باک بنزین 2100 کیلومتر حرکت می‌کند


کد خبر : ۱۲۱۲۱۷سه شنبه، ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹:۳۶۸۳۸۳ بازدید

BYD، خودروساز چینی سیستم هیبرید تازه‌ای رونمایی کرده که می‌گوید در هر 100 کیلومتر 2.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. BYD در مراسمی ...
خودرویی که با هر باک بنزین 2100 کیلومتر حرکت می‌کندخودرویی که با هر باک بنزین 2100 کیلومتر حرکت می‌کند

BYD، خودروساز چینی سیستم هیبرید تازه‌ای رونمایی کرده که می‌گوید در هر 100 کیلومتر 2.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. BYD در مراسمی در شهر شیان در چین همزمان با رونمایی از این قوای محرکه اعلام کرد که دو مدل «چین» (Qin) و «سیل» (Seal) را به این موتور مجهز خواهد کرد.

BYD از اولین کارخانه‌هایی است که سیستم هیبرید-الکتریکی را به تولید انبوه رساند. در این سیستم باتری ماشین را می‌توان هم با نیروی موتور درون‌سوز و هم با اتصال مستقیم به برق شارژ کرد. سیستمی که BYD هفته گذشته رونمایی کرد پنجمین نسل از قوای محرکه هیبرید این کارخانه است.

BYD می‌گوید موتور هیبرید جدیدش با باک پر و باتری شارژ شده می‌تواند تا ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت پایه ارزان‌ترین مدلی که BYD به این سیستم مجهز خواهد کرد ۹۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۴ هزار دلار) است. خودروساز چینی می‌گوید با این سیستم هیبرید، رانندگان هر سال نزدیک به ده هزار یوان در هزینه بنزین صرفه‌جویی خواهند کرد.

BYD هنوز در بازار آمریکا و اروپا ناشناخته است، اما در بازارهای آسیای جنوب شرقی رقابتی جدی را خودروسازان ژاپنی آغاز کرده است. این شرکت همچنین در چین ماشین‌های هیبرید-الکتریکی‌اش را با تخفیف زیاد می‌فروشد و می‌گوید در سه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین از آنها فروخته است.

همزمان با BYD، تویوتا هفته گذشته از موتورهای هیبرید تازه‌ای رونمایی کرد که می‌گوید با سوخت‌های سبز هم کار می‌کنند. سوخت‌های سبز سوخت‌هایی هستند که با فرآیندهای شیمیایی تولید می‌شوند و معمولاً شامل ترکیب هیدروژن با کربن دی‌اکسید یا کربن منواکسید هستند. تویوتا می‌گوید ابعاد این موتورها کوچک‌تر از نسل کنونی موتورهای کارخانه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب