کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سازمان توسعه تجارت بخشنامه آیفونی گمرک را تکذیب کرد


کد خبر : ۱۲۱۱۰۶جمعه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵:۰۱۵۲۳۰ بازدید

در حالی مدیرکل واردات گمرک در بخشنامه جدیدی رسما از ممنوعیت واردات موبایل آیفون خبر داده که مدیرکل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده ...
سازمان توسعه تجارت بخشنامه آیفونی گمرک را تکذیب کردسازمان توسعه تجارت بخشنامه آیفونی گمرک را تکذیب کرد

در حالی مدیرکل واردات گمرک در بخشنامه جدیدی رسما از ممنوعیت واردات موبایل آیفون خبر داده که مدیرکل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده این ممنوعیت مربوط به برندهای جدید است و شامل حال آیفون ۱۲ و ۱۳ نمی‌شود.

نرگس باقری زمردی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با اشاره به بخشنانه گمرک در مورد ممنوعیت واردات آیفون به کشور گفت: ورود مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند آیفون (14،15 و بالاتر ) با نشان تجاری (Apple) به کشور ممنوع است.

باقری زمردی با اشاره به اینکه مدل‌های قبلی آیفون(12، 13 و …) ممنوعیت ورود به کشور ندارند، گفت: سود بازرگانی 96 درصد مربوط به همه برندهای آیفون است.

این در حالی است که صدری خواه مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، طی بخشنامه ای به گمرکات اجرایی  در تاریخ 8 خرداد ماه  درخصوص واردات تلفن همراه اعلام کرده، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد تعیین شده است.

در بخشنامه گمرک اشاره ای به برندهای جدید نشده و پیگیری های تسنیم از گمرک هم حاکی است، با توجه به اینکه مدلهای 13 و پایین تر از خط تولید خارج شده و تنها مدلهای رفرش  از این گوشی وارد کشور می شد، طبق هماهنگی و استعلام از وزارت صمت واردات برند تجاری اپل به استناد مصوبه هییت دولت به صورت کامل ممنوع اعلام شده است.

ولی با این حال اظهارات مدیرکل سازمان توسعه تجارت ابهام جدید ایجاد کرده که نشان از عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است و اینکه کدام دستگاه درست می گوید، برای مردم مبهم است.

سال گذشته حدود یک میلیارد دلار گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار وارد کشور شده که قسمت عمده ان مربوط به مدلهای مختلف آیفون بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب