کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستان


کد خبر : ۱۲۱۰۶۸پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴:۰۵۱۵۹۸ بازدید

امروز خبری منتشر شد که گروه رسانه‌ای ایران از عربستان اخراج شده است. این گروه شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ...
اخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستاناخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستان

امروز خبری منتشر شد که گروه رسانه‌ای ایران از عربستان اخراج شده است. این گروه شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

این گروه رسانه‌ای دیشب بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند. 

اخراج گروه رسانه‌ای بعثه ایران از عربستان سعودی در حالی اتفاق افتاد که پیگیری‌های وزارت امورخارجه و نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر ایران در عربستان برای آزادی این افراد در جریان بود.

تاکنون نه از سوی ایران و نه عربستان توضیحی درخصوص چرایی این اقدام داده نشده است.

علیرغم انتشار این خبر، اما شاهد واکنش‌ها، حساسیت‌ها و موج انتقادات از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی نبودیم که به نوعی نشان دهنده تثبیت روابط ایران و عربستان، یک سال و چند ماه پس از احیای روابط دیپلماتیک است.

لازم به توضیح است که این بار اولی نیست که رابطه تهران و ریاض شاهد چنین اتفاقی است و پیشتر نیز ازین دست رویدادها در روابط نوپای دو کشور در ماه‌های گذشته رخ داده بود که تصمیم‌گیرندگان دو کشور توانستند از این موانع عبور کرده و بر تمرکز خود را بر اصل رابطه قرار دهند. روابطی که البته تا تبدیل شدن به یک رابطه باثبات و توسعه محور فاصله زیادی دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها