کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

7 شهر که بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح هستند


کد خبر : ۱۲۱۰۴۲چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰:۳۵۸۴۵۳۳ بازدید

در ادامه به بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح خواهیم پرداخت. اگر قصد مسافرت دارید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.
7 شهر که بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح هستند7 شهر که بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح هستند

قبل از آنکه به بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح بپردازیم مختصری از استان زیبای مازندران خواهیم گفت. مازندران در شمال کشور و با وسعتی معادل ۴/۲۳۷۵۶ کیلومتر مربع ، حدود ۴۶/۱ درصد از مساحت کشور را در برگرفته است. موقعیت جغرافیایی این اسان به گونه ای است که از سمت شمال به دریای خزر ، از سمت جنوب به استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین، از سمت غرب به استان‌ گیلان و از سمت شرق به استان گلستان منتهی می شود.

براساس آخرین تقسیمات کشوری، مازندران دارای ۲۲ شهرستان به نام‌های آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر،کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، میاندرود، نکا، نور، نوشهر، فریدونکنار و عباس‌آباد و ۵۸  شهر می‌باشد. 

آب و هوای استان مازندران، معتدل و مرطوب می باشد. امتداد کوههای البرز در جنوب، نزدیکی به دریا و پوشش گیاهی از دلایل اصلی تعدیل آب و هوای این استان به شمار می رود. مازندران به لحاظ طبیعی به سه قسمت اصلی کوهستانی در جنوب، میان بند در مرکز و جلگه‌ای در شمال تقسیم می شود.  در ادامه به بهترین شهرهای مازندران برای مسافرت و تفریح  خواهیم پرداخت. اگر قصد مسافرت دارید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

شهر چالوس

شهر چالوس که از طریق جاده چالوس در دسترس است، از نقاط مرکزی استان مازندران می باشد. این شهر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران برای سفر و تفریح می باشد. علاوه بر این، اجاره و خرید آپارتمان در چالوس نیز امروزه خواهان زیادی پیدا کرده است. جالب است بدانید به دلیل موقعیت جغرافیایی چالوس که قسمت های جلگه ای و پست بیشتری نسبت به ارتفاعات دارد در گذشته «چاله است» نام داشت که به مرور زمان تبدیل به چالوس تغییر نام داد.

این شهر دارای سواحل توریستی و سازمان یافته متعددی است که بسیاری از آنها به برای اقامت به مسافرین اجاره داده می شوند. از دیگر جاذبه های چالوس می توان به دریاچه ولشت اشاره کرد. دریاچه کوهستانی ولشت یکی از ده دریاچه آب شیرین کشور است که عمق ۲۰ متر و وسعتی در حدود ۱۵ هکتار دارد. پارک جنگلی فین و ارتفاعات تخت سلیمان از دیگر مکان های دیدنی این شهر به حساب می آیند.

شهر رامسر

رامسر یکی از شهرهای بسیار زیبای استان مازندران است که به عروس شهر این استان نیز شهرت دارد. رامسر در غربی‌ترین قسمت مازندران قرارگرفته که روستای جواهرده یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهر به شمار می رود. جواهرده منطقه‌ای تاریخی با جنگل‌های سرسبز می باشد که در فصل زمستان بسیار سرد و در فصل تابستان هوای بسیار دلپذیری دارد.

اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه مند هستید شهر رامسر را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید به تله کابین مرتفع رامسر بروید که از بالای جنگل و انبوه  بسیار زیبا عبور می کند و یا سوار زیپ لاین شوید.  همچنین کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر از آثار تاریخی رامسر محسوب می شود که در حال حاضر به موزه تبدیل‌شده است. چشمه آب گرم رامسر، تله‌کابین رامسر، هتل قدیم رامسر و مجموعه توسکا از اماکن دیدنی این شهر می باشند.

شهر ساری

در میان زیباترین شهر های استان مازندران نام ساری همیشه به چشم می خورد. شهرستان ساری به عنوان پایتخت استان مازندران، یکی از قدیمی ترین شهرهای مازندران محسوب می شود. جالب است بدانید که در تقویم ۱۳ تیر ماه به شهر ساری اختصاص داده شده است چرا که در کتاب ویس و رامین گفته شده که در این روز، آرش کمانگیر تیر معروف خود را در شهر ساری پرتاب کرده است. 

شهرستان ساری جاذبه های طبیعی و گردشگری متعددی دارد. در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر ساری سد سلیمان تنگه قرار دارد. این سد زیبا با امکانات تفریحی، رستوران و قهوه‌خانه می‌تواند محلی برای گردش نیمروزی شما باشد. امکان گردش و قایق‌رانی روی آب سد نیز ممکن است.

بخش چهاردانگه شهرستان ساری با داشتن چشمه‌های آب سرد و گرم یکی دیگر از اماکن تفریحی نزدیک به شهر ساری است. در چهاردانگه کوه و جنگل به هم می‌رسند و مناظر زیبا و بدیعی را خلق کرده‌اند. نام محلی این منطقه باداب یاد است.

شهر نوشهر

شهر نوشهر نیز یکی دیگر از بهترین شهر های استان مازندران برای سفر است که دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی نیز می باشد. شهر نوشهر کوه و دریا را با هم در اختیار دارد و همین اتفاق ر گذشته دموجب شد که توجه قاجاری ها به آن جلب شود. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر نوشهر تالاب ارواح است. این تالاب در حقیقت مردابی فرور فته در مه و سکوت است، جایی که شما را به یاد لوکیشن فیلم های ترسناک و رمزآلود می اندازد.

از سوی دیگر پارک جنگلی سی‌سنگان از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی شهر نوشهر محسوب می شود. از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی نوشهر می توانیم به روستای کندلوس، دریاچه خضر نبی، دیو چشمه، غار چیلک چلندر، قرق کوه، منطقه ییلاقی کجور، قلعه نمک و موزه بندر اشاره کنیم.

نمک‌آبرود

نمک‌آبرود یک منطقه توریستی و گردشگری است که به انواع امکانات تفریحی و رفاهی مجهز است. یکی از این امکانات تله‌کابین نمک‌آبرود می باشد که مسافران و گردشگران را به ارتفاعات کوه مدوبن انتقال می‌دهد. تله‌کابین نمک‌آبرود دارای دو خط تله‌کابین بوده و مسافران می‌توانند در ارتفاع کوه از آن پیاده شوند. در بالای کوه امکانات استراحت و رستوران وجود دارد. اختلاف دما در جایی که قله کوه قرار دارد باعث می‌شود مسافران اوقات خوشی را مخصوصاً در فصل تابستان داشته باشند.

علاوه بر تله‌کابین مهمان‌سرایی با امکانات ویژه و سوئیت برای طبیعت گردان فراهم شده است. دریاچه مصنوعی پدالو، زمین اسکیت، شهربازی مخصوص کودکان، مراکز خرید، پرواز با هواپیمای دونفره، کافی‌شاپ، هتل پنج ستاره، دریاچه طبیعی و پیست دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات این منطقه به شمار می روند.

تنکابن

شهرستان تنکابن بسیاری از جاذبه‌های دریا، دشت، کوهستان و جنگل را در دل خود جای داده است به گونه ای که هر ساله تورهای گردشگری متعددی از این شهر بازدید می‌کنند. تنکابن طبیعت جنگلی بسیار فوق العاده ای دارد. علاوه بر این باغات پرتقال، کیوی و چای این شهر، شهره عام و خاص است به طوری که میوه و مرکبات بسیاری از شهرها، از باغات تنکابن تامین می شود.

از دیگر مکان‌های زیبای این شهر می‌توان به دره سه هزار، آبشار فرهاد جوی، پارک جنگلی چالدره، ییلاق سه هزار و منطقه خشکه دراران می‌توان اشاره کرد.

شهر بهشهر

بهشهر شهری با قدمت بسیار طولانی است که جزء قدیمی‌ترین شهر استان مازندران به حساب می آید. این شهر که در شرقی‌ترین قسمت استان مازندران قرار گرفته طبیعت بکر بسیار زیبایی دارد. هنگامی که وارد بهشهر می شوید، عمارتی فوق العاده زیبا و باشکوه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این عمارت از همه جای شهر قابل مشاهده است. در واقع این عمارت، مانند برج میلاد در تهران، نشانی برای بهشهر است. این کاخ که صفی آباد نام دارد یکی از عمارت های باقی مانده از دوران صفویه است. متاسفانه این کاخ در حال حاضر برای بازدید آزاد نیست و فقط می توانید نمای بیرون آن را تماشا کنید.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بهشهر می توان به پارک جنگلی عباس‌آباد، شبه‌جزیره میانکاله، غار علی تپه، کاخ صفی‌آباد، غار هوتو، زاغمرز، سنگ نو، گلوگاه توسکا، چشمه باغ و عمارت چهل‌ستون، چشمه عمارت افغان نژاد و خانه قدیمی احمد علی‌خان اشاره کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها