کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه فرودگاه‌های استانبول با یکدیگر


کد خبر : ۱۲۰۵۷۴پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰:۲۹۵۵۳۲ بازدید

بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای توریستی در منطقه آسیا، شهر استانبول در ترکیه است. در این شهر جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، گردشگری و … وجود دارد که موجب شده ...
مقایسه فرودگاه‌های استانبول با یکدیگرمقایسه فرودگاه‌های استانبول با یکدیگر

اطلاع رسانی تبلیغاتی

بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای توریستی در منطقه آسیا، شهر استانبول در ترکیه است. در این شهر جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، گردشگری و … وجود دارد که موجب شده همه سال توریست و گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. به دلیل وجود گردشگران زیاد،  بخش فرودگاه و حمل‌ونقل این کشور با حجم زیادی از افراد همراه بوده که موجب ترافیک بالا شده است. استانبول فرودگاه‌های زیاد و باکیفیتی دارد که هر کدام ویژگی‌های متعددی دارند. در ادامه مقاله قصد داریم تا به مقایسه فرودگاه‌های استانبول بپردازیم.

معرفی فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در ترکیه

اولین و بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی ترکیه، فرودگاه آتاتورک است. این فرودگاه در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد و در ۲۴ کیلومتری از غرب این کشور واقع شده است. از طریق وسیله نقلیه عمومی یا خودروهای شخصی می‌توان به این فرودگاه دسترسی پیدا کرد. این فرودگاه در منطقه یشیل کوی واقع شده که یکی از فرودگاه‌های استانبول با ترافیک زیاد به شمار می‌آید.

این فرودگاه دو پایانه اصلی برای افرادی که بلیط ترکیه استانبول تهران را خریداری کرده‌اند، دارد. معمولا ترمینال اول بافت قدیمی و کوچکی دارد و مخصوص مسافرت‌های داخلی ترکیه است. ترمینال دوم فرودگاه آتاتورک که جدیدتر از ترمینال اول است، مخصوص مسافرت‌های خارجی بوده و امکانات بسیار زیادی را دارد. برخی از امکانات ترمینال شماره دو نسبت به یک شامل سالن بسیار بزرگ، فروشگاه و رستوران‌های متنوع، هشت در ورودی و … است. از امکانات  فرودگاه آتاتورک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ۵ مرکز اطلاع‌رسانی در خود فرودگاه
  • فروشگاه‌های شبانه‌روزی
  • خدمات پزشکی و داروخانه‌های شبانه‌روزی
  • رستوران و کافه‌های بسیار باکیفیت
  • سالن و هتل‌هایی برای استراحت
  • اینترنت کاملا رایگان در فرودگاه
  • آرایشگاه و پیرایشگاه مردانه و زنانه

فرودگاه‌های استانبول جدید

 معرفی فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

از دیگر فرودگاه‌های معروف شهر استانبول، فرودگاه صبیحا گوکچن است. اگرچه فرودگاه آتاتورک از نظر موقعیت و امکانات در رتبه اول قرار دارد، اما فرودگاه‌های معروف دیگری هم در استانبول وجود دارد که از نظر امکانات و موقعیت در رتبه خوبی قرار دارند. در ادامه به مقایسه این فرودگاه‌ها خواهیم پرداخت.

دومین فرودگاه استانبول صبیحا گوکچن بوده که در بخش جنوبی شهر استانبول واقع شده است. موقعیت این فرودگاه حدود ۴۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. برخلاف فرودگاه آتاتورک، فرودگاه صبیحا گوکچن در بخش آسیایی استانبول ساخته شده و از نظر ساخت هم جدیدتر از فرودگاه آتاتورک است.

فرودگاه صبیحا گوکچن در سال ۲۰۱۰ رشد بسیار زیادی داشته و زمانی ساخته شده که فرودگاه آتاتورک دیگر ظرفیت خالی برای مسافران نداشته است. فرودگاه صبیحا گوگچن در سال ۲۰۱۰ از جانب کنگره خطوط هوایی جهانی به‌عنوان یکی از خطوط ارزان‌قیمت و موفق در جهان شناخته شده است. معمولا بلیط ترکیه استانبول در این فرودگاه در مقایسه با دیگر فرودگاه‌های استانبول از قیمت پایین‌تری برخوردار است. این فرودگاه جزو سه فرودگاه مهم استانبول محسوب می‌شود.

از نظر امکانات هم این فرودگاه بسیار مناسب بوده که برخی از امکانات این فرودگاه شامل موارد زیر است:

  • باجه خودپرداز و تبدیل ارزهای مختلف
  • فروشگاه‌های شبانه‌روزی برای خرید سوغاتی و وسایل موردنیاز
  • اینترنت رایگان در فرودگاه صبیحا گوکچن
  • رستوران و سالن غذاخوری و کافه
  • خدمات پزشکی شبانه‌روزی

 معرفی فرودگاه جدید استانبول

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین فرودگاه‌های شهر استانبول که به‌تازگی ساخته شده و هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده است، فرودگاه جدید استانبول است. پیش‌بینی شده که این فرودگاه تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل قابل‌بهره‌برداری است. بااین‌حال امروزه به یکی از بهترین و لوکس‌ترین فرودگاه‌های استانبول شناخته شده است.

این روزها فرودگاه‌های جدید و صبیحا گوکچن جزء پرترددترین فرودگاه‌های استانبول هستند.  فرودگاه جدید در استانبول و در بخشی با نام  آرناو‌وت کوی استانبول احداث شد که هدف از ساخت آن از همان ابتدا، شناخته شدن به‌عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان بود. فرودگاه جدید استانبول، ظرفیتی به اندازه ۲۰۰ میلیون نفر دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، ساخت این فرودگاه باعث حل همه مشکلات حمل‌ونقل و خطوط هوایی در کشور ترکیه می‌شود.

فرودگاه‌های استانبول

طراحی این فرودگاه نسبت به فرودگاه‌های آتاتورک و صبیحا گوکچن بسیار بهتر و مدرن‌تر است. زمانی که وارد فرودگاه جدید می‌شوید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، طراحی بی‌نظیر و بی‌نقص این فرودگاه است که جزو معماری‌های برتر سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است. امکانات این فرودگاه در مقایسه با فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن بسیار بیشتر بوده و خدمات شگفت‌انگیزی را برای افراد فراهم می‌کند. از جمله امکانات این فرودگاه بزرگ شامل موارد زیر است:

  • ارائه فضای چهل هزار متری به‌عنوان پارکینگ ماشین
  • ارائه نقاله حدود چهل هزار متری که ظرفیت حدود سی هزار چمدان در ساعت را دارد
  • وجود تکنولوژی‌های به‌روز همچون هوش مصنوعی
  • امکانات ویژه برای معلولین
  • رستوران و کافی‌شاپ‌های شبانه‌روزی با غذای محلی ترکیه و انواع غذاهای خاورمیانه که در مقایسه با رستوران‌ فرودگاه‌های دیگر در رتبه اول قرار دارد
  • امکانات پزشکی و داروخانه‌ شبانه‌روزی در فرودگاه
  • اینترنت رایگان
  • هتل‌ها و اتاق‌های VIP با وسعت بسیار زیاد
  • ارائه اقامتگاه‌های ساعتی در فرودگاه

فرودگاه‌های استانبول چه خدماتی را به افراد ارائه می‌دهند؟

معمولا تمامی فرودگاه‌های نام‌برده همچون آتاتورک، صبیحا گوکچن و فرودگاه جدید، امکانات مختلفی با کیفیت‌های متفاوت دارند. فرودگاه جدید استانبول به دلیل جدیدتر بودن، امکانات رفاهی و شبانه‌روزی بیشتری نسبت به دو فرودگاه دیگر دارد. همچنین فرودگاه آتاتورک نیز از نظر کیفیت و تعداد مسافرین در رتبه اول فرودگاه‌های استانبول قرار دارد. در ادامه برخی از امکانات و خدمات مشترک میان این سه فرودگاه را خواهیم گفت.

  1. رستوران و کافی‌شاپ: هر سه فرودگاه، رستوران و کافی‌شاپ‌های شبانه‌روزی دارند که در فرودگاه جدید استانبول، غذاهای محلی و غذاهای دیگر کشورها هم یافت می‌شود.
  2. ترمینال‌های مدرن و جذاب: یکی دیگر از امکانات بسیار مهم، کیفیت فرودگاه‌های استانبول است که هر سه فرودگاه، ترمینال‌های مدرن با طراحی زیبا و به‌روز دارند.
  3. فروشگاه‌های بزرگ: فرودگاه‌های استانبول، فروشگاه‌های بزرگ و با تنوع بالایی دارند که اگر قصد خرید سوغاتی یا‌ خوراکی‌های دیگر را دارید، می‌توانید بدون نگرانی خرید خود را انجام دهید.
  4. خدمات بهداشتی: فرودگاه‌های استانبول، خدمات بهداشتی همچون حمام، سرویس بهداشتی و … هستند.
  5. اینترنت رایگان: هر سه فرودگاه، اینترنت رایگان دارند که مسافران به طور نامحدود می‌توانند از آن استفاده کنند.
  6. قابلیت تبدیل ارز و دستگاه خودپرداز: مسافران خارجی می‌توانند در فرودگاه خدمات بانکی یا تبدیل ارز را انجام دهند.
  7. پارکینگ: از دیگر خدمات همه انواع فرودگاه استانبول می‌توان به پارکینگ اشاره کرد که وسعت پارکینگ در فرودگاه‌ها متغیر است. در حال حاضر بزرگ‌ترین پارکینگ فرودگاه به فرودگاه جدید استانبول تعلق دارد.

در این مقاله سه فرودگاه معتبر بین‌المللی ترکیه را معرفی کردیم. این سه فرودگاه شامل آتاتورک، صبیحا گوکچن و فرودگاه جدید است. هر کدام از این فرودگاه‌ها امکانات مخصوصی دارد. در حال حاضر قدیمی‌ترین و معتبرترین فرودگاه استانبول آتاتورک بوده و همچنین جدیدترین و لوکس‌ترین فرودگاه که هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده، فرودگاه جدید استانبول است.

 



اخبار مرتبط

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب