این پرسش از ذهنمان میگذرد که آیا خودروسازان ما توانایی این را نداشتند که حداقل خودروهای نمایشی حاضر در این نمایشگاه را با کیفیت بهتری تولید کنند؟
اخیرا یکی از صفحات یوتیوبی به نام Travelling with Russell، ویدئویی از بررسی سایپا کوییک در روسیه منتشر کرده است. این فعال رسانهای پس از گشت و گذار در غرفههای نمایشگاه و بازدید از خودروهای پیشرفته چینی و تکنولوژیهای مختلف، به سراغ سایپا کوییک میرود.
نکتهای که در اولین دیدار این فرد با کوییک مورد توجه قرار گرفت، نبود فناوری خاص در این خودرو بود. جذابترین ویژگی ظاهری این خودرو در نظر این یوتیوبر، ترکیب رنگ سفید و مشکی بود. این فرد پس از اولین دیدار با کوییک، به سرعت یاد کیا ریو میافتد.
با توجه به اینکه پلتفرم این خودرو با تیبا یکسان بوده و نسخهای ارتقا یافته از ساختار پراید است، یادآوری این شباهت آنچنان هم اشتباه به نظر نمیرسد. برخی کارشناسان روسی هم این خودرو را بسیار مشابه به لادا Kalina دانستهاند.
عنصر خاص دیگری که به چشم این فرد آمد، نبود دکمه شیشه بالابر عقب روی تودری و قرارگیری آن روی کنسول عقب بود. این که جای اهرم سنتی شیشه بالابر دستی به شکل آشکار کور شده و دکمههای شیشه بالابر در جایی غیراستاندارد قرار گرفته، باعث تعجب او شده بود.
پس از بازدید از داخل کوییک، نوبت به قسمت پیشرانه رسید. این یوتیوبر به عدم توانایی سایپا برای تولید پیشرانه به صورت کاملا مستقل هم اشاره کرد.
جدای از نکات منفی، این یوتیوبر به برخی نقاط قوت کوییک مانند قیمت بسیار کم آن اشاره کرد. کوییک حدود ۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت که طبق گفته این فعال رسانهای، نسبت به خودروهای اقتصادی دیگر که در بازه ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار قرار دارند، مقرون به صرفه محسوب میشود. کوچک و جمع و جور بودن کوییک، یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو بود که از دید این یوتیوبر مطرح شد.
در بخش نظرات ویدئو در یوتیوب هم دیدگاههای متفاوتی مطرح شده است که نظرات مثبتی در میان آنها به چشم میخورد. از جمله توانایی ساخت خودرو در شرایط تحریمی و قیمت پایین.
در این میان این پرسش از ذهنمان میگذرد که آیا خودروسازان ما توانایی این را نداشتند که حداقل خودروهای نمایشی حاضر در این نمایشگاه را با کیفیت بهتری تولید کنند؟/ آرمان آنلاین