روزنامه کیهان، مواضع مولوی عبدالحمید را مورد نقد قرار داد و نوشت: باید صراحتا از عبدالحمید پرسید که آیا مسلمان است، یا یهودی صهیونیست، و یا مامور اجارهای موساد؟
در حالی که انزجار از جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در جهان اسلام به اوج رسیده، عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در مقام جانبداری از رژیماشغالگر برآمده و خواستار به رسمیت شناختن این رژیم شد!
او دیروز در هفتمین روز از جنگ غزه و در حالی که صهیونیستهای غاصب بالغ بر ۱۸۰۰ فلسطینی بیگناه را با بمباران هوایی به شهادت رسانده بودند، گفت: نابودی اسرائیل، شدنی نیست و بحران کنونی، نیازمند راهحل عادلانه است.
او با ادعای این که «چاره بحران خاورمیانه، تشکیل دو دولت مستقل است، نه نابودی اسرائیل»، از حماس به خاطر حمله به غیرنظامیان انتقاد کرد و گفت چشمبسته از گروههای اسلامی حمایت نمیکند. او همچنین گفته است: «زیادهروی از هر طرفی که باشد- انسانها را بزنند، کودکان را بزنند- مورد تایید ما نیست.»
در حالی که صهیونیستهای غاصب پیش از این همه توافقات را زیر پا گذاشته و بر دامنهاشغالگری و جنایات خود افزودهاند، عبدالحمید خواستار تشکیل دو دولت شد و با تخطئه شعار «اسرائیل باید نابود شود»، گفت: بحران کنونی نیازمند «یک حل و فصل عادلانه» است. واقعیت این است که نه مسلمانان میتوانند اسرائیل را بکنند و نه آن طرف میتواند. این شدنی نیست. وقتی که چیزی شدنی نیست چرا زور میزنند؟
موضع دغلکارانه عبدالحمید برای به رسمیت شناختن رژیم غیر قانونی و جنایتکار صهیونیستی در حالی است که در گذشته، تظاهر به حمایت از جهاد با صهیونیستها میکرد. او در سالهای قبل همواره یهودیان را منشأ تروریسم و رژیم صهیونیستی را «تروریسم دولتی» و محور ناآرامیها در جهان میخواند.
وی تیرماه سال ۹۹ در جلسه اختتامیه دوره تفسیر دارالعلوم زاهدان در مسجد مکی، به مکر و حیلههای یهودیان علیه پیامبران الهی اشاره کرده و یهودیان صهیونیست را «منشأ تروریسم» دانست. او که در آبان سال ۹۱ صهیونیستها را «انسانهایی منحوس» خوانده بود، در شهریور ۱۳۹۳، اشغال فلسطین را «ریشه تروریسم» دانسته و گفته بود «دهها سال است که اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده، مردم فلسطین را میکشد و منازلشان را ویران میکند، حرف مردم فلسطین شنیده نشده و به حقوق آنها توجه نمیشود.» او اسرائیل را «کشوری صددرصد اشغالگر، متجاوز و بیرحم» خوانده بود که «در مقابل چشم جهانیان مردم سرزمینهایی را که اشغال کرده است با بدترین صورت قتلعام» میکند.
این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته بهاشغالگری صهیونیستها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصبکنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.
جانبداری عبدالحمید از صهیونیستهایاشغالگر در حالی است که قرآن کریم، یهودیان را سرسختترین دشمنان خدا و پیامبر و مسلمانان معرفی کرده است و بنابراین باید صراحتا از عبدالحمید پرسید که آیا مسلمان است، یا یهودی صهیونیست، و یا مامور اجارهای موساد؟