کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سال‌هایی دشوار در انتظار صنایع خودروسازی آلمان


کد خبر : ۱۱۱۸۸۸چهارشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵:۴۲۴۹۰۴ بازدید

نمایشگاه بین‌المللی خودرو 2023 (IAA) در مونیخ از دوشنبه 4 سپتامبر به مدت 7 روز برگزار می‌شود. کارشناسان هشدار داده‌اند که سال‌هایی دشوار ...
سال‌هایی دشوار در انتظار صنایع خودروسازی آلمانسال‌هایی دشوار در انتظار صنایع خودروسازی آلمان

نمایشگاه بین‌المللی خودرو 2023 (IAA) در مونیخ از دوشنبه 4 سپتامبر به مدت 7 روز برگزار می‌شود. کارشناسان هشدار داده‌اند که سال‌هایی دشوار انتظار صنایع خودروسازی آلمان را می‌کشد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو (IAA) یکی از مهم‌ترین ویترین‌های جهانی برای ارائه محصولات جدید در بازار خودرو است.

 

در این نمایشگاه که در حال حاضر هر دو سال یک‌بار با میزبانی شهر مونیخ در آلمان برگزار می‌شود، تحولات گسترده در عرصه فن‌آوری الکترونیکی در ساخت خودرو، در کانون توجه قرار دارد.

رقابت شرکت‌های خودروسازی آلمانی و چینی در این دوره از نمایشگاه IAA بیش از پیش به چشم می‌خورد.

در کنار شرکت‌های خودروسازی آلمانی مانند فولکس واگن، بی ام و و مرسدس بنز، این بار خودروسازان چینی برای نخستین بار با شمار بیشتری از دستاورهای خود در مقایسه با سال‌های اخیر، حضور دارند.

همچنین محصولات تولیدکنندگان دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای الکتریکی به طور فزاینده ای در IAA به نمایش گذاشته شده است.

گفته می‌شود رشد چشمگیر اتوموبیل‌سازان چینی در تولید خودروهای الکتریکی و نرخ نسبتا مناسب فروش آن برای مشتریان در بازار، باعث نگرانی در بین تولیدکنندگان آلمانی در این بخش شده است.

بر اساس گزارش‌ها، بالا بودن هزینه تولید برای شرکت‌های آلمانی‌ها به عنوان یک چالش‌ جدی در رقابت با تولیدکنندگان چینی در این عرصه، محسوب می‌شود.

بازار مهم فروش خودرو در چین

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای خودرو برای تولیدکنندگان آلمانی به شمار می‌رود. با توجه به گسترش چشمگیر بازار تولید خودروهای برقی در سال‌‌های اخیر و قدرت‌نمایی شرکت‌های چینی در این عرصه، فروش این نوع از اتوموبیل‌های آلمانی در بازار چین با چالش‌های رقابتی فراوانی مواجه شده است.

گفته می‌شود در حالی که شرکت فولکس واگن در دهه‌های اخیر در بازار فروش خودرو در چین پیشتاز بوده، حال صدرنشینی خود را در این بازار از دست داده است.

فیلیپ کوپفرشمیت، کارشناس صنعت خودرو، می‌گوید: «خودروسازان آلمانی به لطف سابقه طولانی فروش موتورهای احتراقی در چین، به تجارت خود در سایر مناطق جهان یاری می‌دادند. اما آنها در حال حاضر از وضعیت بازار خودرو در چین غافلگیر شده‌اند.»

این کارشناس ادامه می‌دهد: «از نظر مشتریان، خودروسازان آلمانی از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری و فناوری، کمبود دارند. آنها به تنهایی قادر به انجام رفع این مشکل نخواهند بود و برای حل آن، چاره‌ای جز همکاری و برقراری شراکت با شرکت‌های دیگر ندارد.»

علاوه بر آن، ظاهرا همکاری بین تولیدکنندگان خودرو و شرکت‌‌های تامین‌کننده قطعات خودرو در آلمان نیز در وضعیت نارضایت‌بخشی قرار گرفته است.

گفته می‌شود در حالی که شرکت‌های تولیدکننده خودرو در آلمان در حال حاضر میزان بالایی را در کسب سود به ثبت می‌رسانند، برخی از تامین‌کنندگان خودرو در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند و تنها از طریق دریافت کمک‌های مالی قادر به ادامه فعالیت تولیدی خود هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها