کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا


کد خبر : ۱۱۱۴۵۸جمعه، ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵:۴۷۱۰۷۳ بازدید

قانون خدمات دیجیتال اروپا که با هدف وضع استانداردی برای فعالیت غول‌های دنیای فناوری تهیه شده است، از امروز جمعه اجرایی شد.
آغاز اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپاآغاز اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا

قانون خدمات دیجیتال اروپا که با هدف وضع استانداردی برای فعالیت غول‌های دنیای فناوری تهیه شده است، از امروز جمعه اجرایی شد.

گوگل، فیس‌بوک، تیک تاک و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری که در اروپا فعالیت می‌کنند از امروز جمعه ۲۵ اوت (۳ شهریور) باید از قوانینی تبعیت کنند که سازمان‌یافته‌ترین تلاش اتحادیه اروپا برای دفاع از حریم خصوصی شهروندان خوانده می‌شود.

این قوانین که از مدت‌ها پیش در دست تهیه قرار گرفته بود، استانداردهایی را برای جلوگیری از انتشار محتوای غیرقانونی (نظیر کلاهبرداری، تقلب، ترویج نسل‌کشی یا نفرت‌پراکنی) و همچنین محافظت از حریم خصوصی و آزادی بیان کاربران ارائه می‌کند. در صورتی که پلتفرم‌های آنلاین این قوانین را نقض کنند، می‌توانند با جریمه‌های میلیاردی روبرو شوند.

ایلان ماسک، مالک اکس (توییتر سابق)، در نخستین اظهارنظر پس از اجرایی شدن قانون جدید گفته است که شرکت او از مقررات جدید اروپا پیروی خواهد کرد.

وی روز جمعه در پاسخ به ویدئویی از تیری برتون، کمیسر اروپا در امور بازارهای داخلی، اطمینان داد که اکس «سخت کار می‌کند» تا خود را با قانون خدمات دیجیتال اروپا تطبیق دهد.

اما قانون خدمات دیجیتال جدید اتحادیه اروپا دقیقا چیست و چه تبعاتی برای شرکت‌های بزرگ دارد؟

مطابق قوانین جدید، پلتفرم‌ها باید کانال‌‌های ارتباطی جدیدی را برای کاربران اروپایی ارائه می‌کنند تا آنها بتوانند محتوای آنلاین غیرمجاز و همچنین محصولات غیرقانونی را گزارش دهند و شرکت‌ها نیز موظف به حذف سریع آنها خواهند بود.

برای مثال تیک تاک یک گزینه اضافی برای پرچم‌گذاری ویدیوها را تعبیه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد موارد «تقلب یا کلاهبرداری» را گزارش دهند. همچنین کاربران در فیسبوک یا اینستاگرام می‌توانند سیستم‌های خودکار توصیه ویدئو یا پست‌ را خاموش کنند.

قوانین جدید همچنین هدف قرار دادن دسته‌های آسیب‌پذیر از افراد (ز جمله کودکان) از طریق تبلیغات را ممنوع می‌کند و برای مثال تیک تاک نمی‌تواند به کاربران نوجوان خود تبلیغات هدفمند خاصی را نشان دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها