کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نسل جدید تویوتا پرادو در مدل 2024 رونمایی شد


کد خبر : ۱۱۰۶۲۶چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰:۲۱۱۴۹۱۵ بازدید

لندکروزر پرادوی جدید بالاخره بعد از چند سال غیبت به بازار آمریکا برگشت. شاسی بلندی با طراحی رترو استایل و پیشرانه هیبرید!
نسل جدید تویوتا پرادو در مدل 2024 رونمایی شدنسل جدید تویوتا پرادو در مدل 2024 رونمایی شد

آخرین خودرو: لندکروزر پرادوی جدید بالاخره بعد از چند سال غیبت به بازار آمریکا برگشت. شاسی بلندی با طراحی رترو استایل و پیشرانه هیبرید!

لندکروزر بازار آمریکا یا همان پرادو در سال ۲۰۲۱ از این بازار خداحافظی کرد و حتی سری ۳۰۰ لندکروزر اصلا برای بازار آمریکای در نظر گرفته نشد. اما پس از غیبت ۳ سه ساله حالا لندکروزر پرادوی جدید اینجاست. این خودرو با مدل ۲۰۲۴ به بازار آمریکا می آید. محصول جدید کمپانی تویوتا حالا با سبک طراحی جدید به ریشه های خود برگشته است. این استایل طراحی که المان های مدرن و کلاسیک ادغام می شوند را رِترو می گویند و قبلا مشابه آن را در طراحی فورد برانکو هم دیده بودیم. تویوتا می گوید که پرادو یا همان لندکروزر بازار آمریکا در زمینه طراحی، آفرود و سایز بهبود داشته و از همه مهم تر این که قیمت این نسل پایین تر آمده است.
 

72da2300pynegg52owml.jpg

کلیت طراحی لندکروزر پرادوی جدید بسیار شبیه لکسوس GX جدید است اما در جزئیات تفاوت هایی دیده می شود. شیشه جلو تقریبا عمودی شده و زوایای شکسته نسبت به آنچه قبلا از پرادو دیده بودیم بیشتر شده است. همین ها باعث شده تا بدنه به صورت باکسی یا جعبه ای شده باشد. جلوپنجره بصورت مستطیلی طراحی شده و رنگ مشکی دارد. چراغ ها تمام ال ای دی هستند و در نسخه پایه به صورت گرد طراحی شده اند اما در نسخه های بالاتر طراحی به صورت مربعی است.
 

p428mef1w0xx1i7bt56j.jpg


نسل جدید پرادو تنها در نسخه ۵ نفره به فروش می رسد و این یعنی در تمام نسخه ها فضای قابل قبول بار را در قسمت عقب خواهیم داشت. اگرچه کابین کیفیت و لوکس بودن سری ۳۰۰ را ارائه نمی دهد اما متریال در داخل جنس قابل قبولی دارد. در بسیاری از قطعات داخلی از جنس پلاستیک استفاده شده تا لندکروزر پرادو جدید ارزان سازی شود. نسخه فول چرم طبیعی را برای روکش صندلی ها دارد اما در نسخه های پایین تر چرم مصنوعی به کار رفته است. در تمام نسخه ها گرم کن صندلی های جلو و فرمان استاندارد سازی شده اند.

 

زیر کاپوت خبری از پیشرانه ۳.۴ لیتری تویین توربو که در لندکروزر ۳۰۰ و لکسوس GX دیده بودیم نیست. به جای آن پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جایگزین شده است که به همراه موتور برقی ۴۸ اسب بخاری توان تولید نهایت قدرت ۳۲۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها می رسد. موتور برقی کمک می کند گشتاور بالایی را در دور های پایین داشته باشیم و این یعنی نمی توان قوای محرکه لندکروزر پرادو جدید را دست کم گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها