بعد از اینکه شورای رقابت جزئیات فرمول قیمتگذاری و قیمت جدید انواع خودروهای تولید داخل را اعلام کرد باز هم ساز مخالفت خودروسازان کوک شد و گفته شد که قرار نیست قیمتها را اعمال کنند همین امر کافی است تا باز هم دلالان در بازار خودرو فعال شده و قیمتها را آنگونه که خود میخواهند افزایش دهند و در نهایت به افزایش قیمت اکثر خودروها و مطابق میل خودروسازان و همچنین بازارسازان صنعت خودرو منجر شد این درحالی است که کارشناسان معتقدند شورای رقابت در صورتی با نگاهی کارشناسی شده و با بهره گیری از نظرات جامع خبرگان امر به این بازار همراه باشد خواهند توانست بازار خودرو را در راستای اهداف خود یعنی حفظ منافع تولیدکنندگان و خریداران مدیریت کنند.
علی علیلو، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این خصوص به «آرمان ملی» گفت: فعالیت شورای رقابت در ماههای اخیر متفاوت از دورههای قبل است و درصدد بهینه سازی قیمت این محصول در بازار به منظور متعادل سازی و رعایت منافع مصرف کننده و تولیدکننده است، اما آنچه که بدیهی است در این مسیر سیاستگذاریهای صحیحی نداشته و در نتیجه به مخالفتهای پنهان و آشکار تولیدکنندگان انجامیده است، چراکه قیمتهای تعیین شده از سوی شورای رقابت با هزینه نهایی تولید خودرو از سوی تولیدکنندگان همخوانی ندارد از سوی دیگر با توجه به آنچه که در بازار حاکم است و قیمت سازیهایی که از سوی برخی از ذی نفعان این صنعت ایجاد میشود چالشهایی را ایجاد کرده که منجر به کوتاه آمدن شورای رقابت از قیمتهای تعیین شده پیشین منتهی شد.
او افزود: عرضه و تقاضای خودرو هیچگاه متعادل نبوده است از سوی دیگر برخی از افراد درصدد انحصار این بازار برای خود هستند و در نتیجه تصمیمات شورای رقابت نیز از آنجا که کارشناسی شده به شکل جامع نیست به ثبات نمیانجامد.