کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت قراردادهای اجاره به شیوه ۱۰۰ سال پیش


کد خبر : ۱۰۸۹۵۳یکشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷:۵۰۵۹۹۰۶ بازدید

بررسی ها نشان می دهد که مستاجران به جای مراجعه به مشاورین املاک دنبال توافق با...
بازگشت قراردادهای اجاره به شیوه ۱۰۰ سال پیشبازگشت قراردادهای اجاره به شیوه ۱۰۰ سال پیش

بررسی ها نشان می دهد که مستاجران به جای مراجعه به مشاورین املاک دنبال توافق با صاحبخانه ها هستند و اغلب بعد از توافق پشت اجاره نامه توافقات خود را می نویسند.

اقتصاد نیوز نوشت: بی اعتمادی مردم به بنگاه داران  مشاوران املاک آنقدر بالا گرفته که دیگر کمتر کسی به دنبال دادن پورسانت به این کسب و کارهاست.


پیشینه بنگاه داری و مشاوران معاملات املاک امروزی به صورت قانونی را باید در  سال 1302 جست که به عنوان شروع ثبت معاملات قانونی دانسته می شود. پیش از آن نیز در دوران مشروطه(سال1290) قانونی تحت عنوان قانون ثبت اسناد و دفتر رلکد کل در حوزه های محاکم ابتدایی وزارت عدلیه تاسیس شد. ولی در واقع هیچکدام از قوانین بالا لازم الاجر نبودند تا در سال 1310 شمسی قانون ثبت اجباری یا عمومی تصویب شد.

اما حالا وضعیت به حدود 100 سال پیش بازگشته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن در رکود قرار دارد و مستأجران در این روزها کمتر دنبال جابه جایی هستند. یکی از مشاورین املاک از بی رونقی بازار به مهر خبر می‌دهد و می‌گوید: مستأجران به جای مشاورین املاک پشت قراردادهای قبلی قرار داد جدید خود می‌نویسند و آن را ملاک اجاره نامه می‌دانند و این باعث شده تا کمتر به مشاورین املاک برای تمدید قرارداد بیایند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها