موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت ممکن است جای گوگل را به عنوان سرویس جستوجوی پیش فرض در دستگاههای شرکت سامسونگ الکترونیکس بگیرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سامسونگ که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان است، در حال بررسی استفاده از بینگ به جای گوگل در سرویس جستجوی پیش فرض است و چنین اقدامی، درآمد سالانه حدود سه میلیارد دلاری گوگل را به خطر خواهد انداخت. تهدید بینگ برای نفوذ جستوجوی گوگل، در ماههای اخیر با افزوده شدن فناوری هوش مصنوعی چتجیپیتی شرکت OpenAI به بینگ، جدی تر شده است.
طبق آمار موسسه تحقیقاتی آی دی سی، سامسونگ ۲۶۱ میلیون تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲ فروخت که همگی به نرم افزار اندروید گوگل مجهز بودند. این شرکت کرهای مدتها با مایکروسافت و گوگل همکاری کرده و دستگاههای این شرکت با کتابخانه اپلیکیشنها و خدمات هر دو شرکت مانند وان درایو و نقشه گوگل عرضه شده اند. مذاکرات همچنان ادامه دارد و سامسونگ شاید هنوز برای نگه داشتن گوگل به عنوان فراهم کننده پیش فرض خود، تصمیم نگرفته باشد.
گوگل سرگرم کار روی پروژههای متعدد برای بهروزرسانی و نوسازی خدمات جستوجوی خود برای اجتناب از عقب افتادن از رقیبانش است. این تغییرات شامل افزوده شدن قابلیتهای هوش مصنوعی به قابلیتهای فعلی تحت پروژه "مگی" است که بیش از ۱۶۰ نفر مشغول کار روی آن هستند.
لارا لوین، سخنگوی گوگل در بیانیهای اعلام کرد گوگل درباره افزودن قابلیتهای جدید به جستوجو که با هوش مصنوعی کار میکنند، هیجان زده است.
گوگل بواسطه توافق سامسونگ و یک توافق دیگری که با اپل به ارزش سالانه ۲۰ میلیارد دلار دارد، سهم بالاتری از بازار دستگاههای موبایل در آمریکا و اکثر نقاط جهان دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مدلهای زبان بزرگ، مانند مدلی که زیربنای چتجیپیتی و عملکرد ربات چت در بینگ مایکروسافت است، برای گوگل تازگی ندارد. این شرکت دستیار جستجوی ربات چت بارد (Bard) را راه اندازی میکند اما این کار را کاملا محتاطانه انجام خواهد داد.