کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار جدید میزان ثبت نام در جدید فروش ایران خودرو


کد خبر : ۱۰۴۰۹۷یکشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲:۵۳۳۳۵۴۴ بازدید

برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ 18 دی‌ آغاز شد و تا ساعت 24 امروز یکشنبه ...
آمار جدید میزان ثبت نام در جدید فروش ایران خودروآمار جدید میزان ثبت نام در جدید فروش ایران خودرو

در طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از 9 میلیون و 250 هزار نفر ثبت‌نام کرده اند که به این ترتیب رکورد ثبت تقاضا برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی شکسته شد.

برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ 18 دی‌ آغاز شد و تا ساعت 24 امروز یکشنبه 25 دی ماه ادامه دارد. 

براساس اطلاعات واصله از این شرکت خودروساز،  از ابتدای آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از 9 میلیون و 250 هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که تعداد عرضه خودروها محدود است.

براساس اطلاعات غیررسمی این شرکت خودروساز در این دوره بیش از 20 هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه خواهد کرد. 

با توجه به تقاضای بسیار بالا برای ثبت نام،‌ سایت ثبت‌نام ایران خودرو در روزهایی ابتدایی با اختلال مواجه شد و به همین دلیل زمان ثبت‌نام طی دو مرحله تمدید شد. 

برمبنای این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو هم‌زمان با عرضه خودرو در بورس کالا، محصولات را از طریق قرعه کشی به سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده واگذار می کند. 

 در طرح فروش فوق‌العاده، چهار محصول سورن پلاس دوگانه سوز، پارس سال سفارشی ELX، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P و راناپلاس عرضه شده است. 

در طرح فروش آبان‌ ایران خودرو بالغ بر 6 میلیون و 500 هزار نفر شرکت کردند و این در شرایطی بود که این شرکت خودروساز فقط 39 هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه کرد. 

با توجه به اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار در هر دوره عرضه خودرو توسط خودروساز،  تعداد زیادی متقاضی خرید ثبت‌نام می‌کنند که به گفته کارشناسان  و دست‌اندرکاران این حوزه تعداد زیادی  از این تقاضا‌ها، تقاضای واقعی نیست و هدف خریدار از خرید خودرو، خرید آن به قیمت کارخانه و فروش در بازار آزاد با قیمت بالا است برای کسب سود است. 

به گزارش فارس، با توجه به وجود تقاضای سفته‌بازی در بازار خودرو، براساس تصمیمات و توافقاتی که بین نهادهای ذیربط از جمله  وزارت صمت، شرکت بورس کالا و شرکت‌های خودروساز صورت گرفت طی ماه‌های اخیر عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد که تا حدودی نتایج مثبتی نیز داشت به طوری که به گفته امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در عرضه 30 آذر‌ماه هایما و شاهین در بورس کالا، دو خودروی مذکور هر کدام به تعداد 2 هزار دستگاه در بورس عرضه شد که اولی 14 درصد و دومی 9 درصد نسبت به قیمت کارخانه کشف قیمت شدند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها