مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در اطلاعیهای از متقاضیان دریافت مجوز درخواست کرد تا ابتدا حقوق خود و تکالیف حکومت را درباره مجوزها بشناسند و هر دستگاه و ادارهای به تکالیفش عمل نکرد، از طریق درگاه ملی مجوزها، از اداره متخلف شکایت کنند تا رسیدگی شود.
به گزارش وزارت اقتصاد، دکمه شکایت در صفحه اول درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) شکایت شهروندان از ادارات صادرکننده مجوز را غیرحضوری دریافت و رسیدگی خواهد کرد.
ایلنا نوشت : مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در اطلاعیهای از متقاضیان مجوز دعوت کرد، ابتدا حقوق خود و تکالیف حکومت درباره مجوزها را بشناسند و هر ادارهای به تکالیفش عمل نکرد، از طریق درگاه ملی مجوزها، از اداره متخلف شکایت کنند تا رسیدگی شود.
در این اطلاعیه به تخلفات دستگاهها اشاره و آمده است که تخلفات موجود در ادارات درباره مجوزها عبارتاند از: برای صدور مجوز شرط یا مدرکی اضافه میخواهند و یا هزینه اضافه میخواهند، از زمان مشخص شده در درگاه ملی گذشته مجوزم را صادر نمیکنند، درخواست مجوزم را بدون دلیل رد کردهاند، میگویند به خاطر اشباع بازار مجوز نمیدهیم، مجوز موردنظر در درگاه وجود ندارد، مجوز مورد نظر در درگاه وجود دارد، ولی متصل نیست، میگویند برای دریافت مجوز باید حضوری مراجعه کنم، کاغذ استعلام دادهاند تا جوابش را از ادارات بگیرم، ۹ تخلف مهم در بخش صدور مجوزهاست.
در ادامه این اطلاعیه آماده است: برای ثبت شکایت درباره تخلفات فوق، پاسخ به چند سوال گزینه دار و ارسال فایل مستندات (در صورت وجود)، به دکمه شکایت در صفحه اول درگاه ملی مجوزها کافی است.
در پایان این بیانیه ذکر شده است: حقوق شهروندان و تکالیف حکومت درباره مجوزها از این قرار است که درگاه ملی مجوزها موظف است شرایط صدور همه مجوزها را معرفی و امکان درخواست و صدور غیرحضوری آنها فراهم کند. صادرکننده مجوز حق ندارد متقاضی را حضوری فرابخواند یا به او کاغذ استعلام بدهد یا شرط و مدرک و هزینهای مطالبه کند که در صفحه مربوطه در درگاه ذکر نشده است. اگر متقاضی، همه شرایط و مدارک تعیین شده در درگاه ملی مجوزها را دارد، باید مجوزش در زمان تعیین شده صادر شود.