رقابت شدید در بازار ماشینهای الکتریکی، مرسدس-بنز را ناگزیر کرد قیمت ماشینهایش را در چین به شدت کاهش دهد. خودروساز آلمانی هفته گذشته اعلام کرد که قیمت مدل EQE را ۵۰ هزار یوان (هفت هزار دلار) و قیمت مدل EQS را نزدیک به سی هزار دلار کاهش داده است.
منابعی نزدیک به خبرگزاری بلومبرگ گفتهاند فروش کم محصولات الکتریکی بنز دلیل این کاهش قیمت است. این منابع میگویند فروش مدل EQS در بزرگترین بازار خودروی جهان به کمتر از صد دستگاه در ماه رسیده است.
فروش ماشینهای الکتریکی در چین نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشته، اما این رشد متوقف شده است. این باعث شده تا خودروسازان با کاهش قیمتها برای خریداران انگیزه ایجاد کنند.
تسلا، خودروساز الکتریکی آمریکایی هم ماه گذشته اعلام کرد که محصولاتش در چین را ارزانتر میفروشد. کمی پس از تسلا، کارخانهای که فورد در چین دارد هم قیمت ماشینهایش را کاهش داد.
خودروسازان غربی همزمان با شرکتهای چینی رقابت میکنند که کیفیت محصولاتشان به سرعت در حال بهتر شدن است و در موقعیت خوبی برای رقابت با کارخانههای خارجی هستند. آمار اتحادیه خودروسازان چین نشان میدهد در هفت ماه اول سال جاری میلادی تقریبا هشتاد درصد فروش ماشینهای الکتریکی سهم شرکتهای داخلی بوده است.