سیتروئن مجموعهای از ایدههای تازه در صنعت خودرو را در قالب یک کانسپت به نام اولی (Oli) به نمایش گذاشت. خودروساز فرانسوی میگوید این ایدهها را از چند سال دیگر در محصولاتش به کار خواهد گرفت.
سیتروئن میخواهد محصولات آیندهاش ارزان و کاربردی باشد. همزمان این شرکت میگوید ارزان درآوردن ماشین نباید به ساخت ماشینی حوصلهسربر منجر شود. با این تفکر، طراحان سیتروئن ماشینهای آینده شرکت را براساس راهنمایی به نام "آینده روشن است" طراحی میکنند. اولی نمایشی از این راهنما است.
اولی یک شاسیبلند چهار نفره شهری است که موتور الکتریکی دارد. در طراحی ماشین بر کاربردی بودن و صرفهجویی تاکید شده است. از جمله ایدههایی که معرفی شده سقف و کاپوت ماشین است که از موادی ساخته شده که با آن مقوا تولید میشود. اما این سقف آنقدر محکم است که میتوان روی آن ایستاد.
برای ارزانتر و سبکتر شدن ماشین، موتور الکتریکی کوچکی انتخاب شده که برای رانندگی در شهر کافی است. سیتروئن میگوید انتخاب موتور کوچک آسیب کمتری به محیط زیست هم میزند.
ایده دیگری که باعث صرفهجویی و کاهش هزینه میشود، قطعاتی مانند سپر جلو و عقب است که با یک قالب ساخته میشود و ۵۰ درصد مواد اولیه ساخت آنها مواد بازیافتی است. سیتروئن همچنین میگوید این قطعات را میتوان ۱۰۰ درصد بازیافت کرد و دورریز ندارد. لاستیک ماشین هم دوام بیشتری دارد و به گفته سیتروئن میتواند ۵۰۰ هزار کیلومتر کار کند و به این ترتیب دیرتر دور انداخته میشود.
پیشبینی میشود نسل جدید مدل C3 کارخانه براساس کانسپت اولی ساخته شده و در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید. سیتروئن همچنین با این کانسپت از آرم جدید خود رونمایی کرد که با الهام از اولین آرم این کارخانه طراحی شده است.