سخنگوی وزارت صنعت گفت: مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم و خودروسازان می توانند متناسب با افزایش هزینه های تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار بررسی شود.
خبرآنلاین نوشت: امید قالیباف امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودروسازان مدام از زیان های انباشته صحبت می کنند و درخواست هایی برای افزایش قیمت محصولات دارند آیا در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو گرفته می شود یا خیر؟ گفت: بله خودروسازان درباره زیان انباشته مطالبی را عنوان می کنند اما مهم اینجاست آیا باید این زیان انباشته از محل افزایش قیمت ها جبران شود! مصرف کننده چه گناهی دارد که باید از جیب او زیان خودروسازان پرداخت شود.
وی افزود: خودروسازان املاک مازاد و نیروی انسانی مازاد زیادی دارند که همین امر باید مدیریت شود و لازمه کاهش زیان انباشته اصلاح ساختار است . به نحوی که بدون اصلاح ساختار به هیچ عنوان نمی توان با افزایش قیمت ها زیان انباشته را جبران کرد.
سخنگوی وزارت صنعت تصریح کرد: البته مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم و خودروسازان می توانند متناسب با افزایش هزینه های تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار این موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما باید این نکته را بدانند که باید اصلاح ساختارها صورت گیرد.
سخنگوی وزارت صمت همچنین از برگزاری ماهانه قرعه کشی خودرو و همچنین پیشبینی خروج تارا از قرعهکشی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت که خبرنگاران و زوجهای جوان در حال حاضر میتوانند برای دریافت وام لوازم خانگی به سایت توانیران مراجعه و بعد از تایید ثبت نام به بانک مراجعه کنند.
قالیباف با بیان اینکه کمیسیونهای اقتصادی با کاهش حقوق ورودی ماشین آلات به یک درصد موافق هستند، گفت: از این به بعد هر ماه قرعهکشی برگزار و ۱۰۰ هزار خودرو در آن عرضه میشود. اما به تدریج طرحهای قرعه کشی از رده خارج میشود. پیش بینی میشود در ماههای آینده همه خودروهای سایپا و در ایران خودرو، تارا به عنوان اولین خودرو در یک تا دو ماه آینده از قرعه کشی خارج خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه در آیین نامه واردات خودرو شرایطی برای منبع ارز در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: منشا ارز میتواند هر چیزی، از جمله فرش یا رمزارز باشد.