کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مزایا و مشکلات خرید آنلاین بلیط هواپیما


کد خبر : ۳۹۴۲۳سه شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۰۷۶۲۰ بازدید

این‌روزها همه سرشان در گوشی‌های موبایل،کامپیوترها یا تبلت‌هایشان است و خیلی کارهای روزمره‌مان از سفارش غذا گرفته تا خرید بلیط هواپیما را از طریق همین دستگاه‌های الکترونیکی و با اینترنت انجام می‌دهیم.


این‌روزها همه سرشان در گوشی‌های موبایل،کامپیوترها یا تبلت‌هایشان است و خیلی کارهای روزمره‌مان از سفارش غذا گرفته تا خرید بلیط هواپیما را از طریق همین دستگاه‌های الکترونیکی و با اینترنت انجام می‌دهیم. امروزه خیلی‌ها در برنامه‌ریزی سفرشان به‌دنبال خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل می‌روند.

رشد سریع خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل در سراسر جهان مزیت‌های زیادی همراه خودش داشته و شرکت‌های مختلف فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل در سال‌های اخیر، خدمات متنوعی به مشتریانشان ارائه کرده‌اند و خیلی از مشتریان شیوه‌های سنتی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را به سمت خرید آنلاین کشانده‌اند. این شرکت‌ها، مثل شرکت زورق، توانسته‌اند با خدماتشان، کار برنامه‌ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را برای مشتریان آسان‌تر کنند.

برای مثال، شرکت زورق، که هفت سال است در این حوزه فعالیت می‌کند و با ایرلاین‌ها و هتل‌های زیادی در سراسر جهان همکاری دارد، با استفاده از جدیدترین روش‌ها و فناوری‌ها در این حوزه، سعی کرده است امین و معتمد مشتریان خود در برنامه‌ریزی سفر و انجام آن باشد. زورق با ارائه‌ی اطلاعات گسترده درباره‌ی مقاصد گردشگری جهان، قیمت بلیط هواپیما، قیمت هتل‌ها، بایدها و نبایدهای سفر به هر نقطه‌ی جهان، مشتریان خود را از مشورت با مشاوران و وب‌سایت‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. زورق اخیراً اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را هم به‌صورت رایگان در اپ‌استور و گوگل پلی در اختیار کاربرانش قرار داده تا سریع و مطمئن، مراحل رزرو آنلاین را با موبایل پیش ببرند. از طریق کانال تلگرام و صفحه‌های زورق در شبکه‌های اجتماعی، همراهان زورق این امکان را دارند که بتوانند در لحظه از بهترین پیشنهادهای زورق در مورد بلیط هواپیما، بلیط چارتر، رزرو هتل مشهد و تخفیف‌های ویژه‌ باخبر شوند.

اما خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل به مشکلات زیادی هم برخورده. و هرچند شرکت‌های بزرگ خرید آنلاین بلیط هواپیما و ررزو آنلاین هتل توانسته‌اند در مسیر رشد خود بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذارند، با افزایش سهم آن‌ها در بازار خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، مشکلات جدیدی هم پیش پای آن‌ها به‌وجود آمده. یکی از این مشکلات همراهی نکردن بخش دولتی و دستگاه‌های اجرای کشور بوده و هست. همراهی‌ای که برای جهانی شدن شرکت‌هایی مثل زورق و در نهایت جهانی شدن اقتصاد ایران ضروری است.

امروزه خیلی از ما از انتخاب مقصد سفر، تا خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، و حتی برنامه‌ریزی روزهای سفر و کارهایی که قرار است در سفر انجام دهیم، همه را از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین انجام می‌دهیم. اما سؤال این است که سهم ما از این بازار جهانی عظیم و روبه‌رشد خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل چه‌قدر است و در آینده چه‌قدر خواهیم توانست از این بازار سهم ببریم. زورق توانسته است در مدتی کوتاه سهم خوبی از بازار خرید آنلاین بلیط هواپیما، خرید بلیط چارتر، و رزرو آنلاین هتل را در ایران از آن خود کند و با استفاده از تیمی خلاق و به کار بستن جدیدترین شیوه‌های جهان در فروش، مدیریت خدمات و پشتیبانی مجموعه‌ای کامل را به مشتریان خود عرضه کند. در وب‌سایت زورق می‌توانید به‌راحتی درباره‌ی مقاصد سفر در سراسر ایران و جهان بخوانید، و بعد با چشمی باز مقصد سفرتان را انتخاب کنید و با خیال راحت برای آن بلیط هواپیما بخرید.

دسترسی به بازارهای جهانی کار آسانی نیست، و بازار جهانی خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل یکی از پیچیده‌ترین بازارهای جهان است که متغیرهای آن هر لحظه تغییر می‌کنند. اما با برنامه‌ریزی درست و مدیریتی هوشمند، چنان‌که موفقیت زورق در همکاری با بیش از 1000 شرکت هواپیمایی و بیش از 400 هزار هتل در سراسر جهان و خدمات‌رسانی به شمار زیادی از مشتریان نشان داده است، می‌توان به بازارهای جهانی هم پیوست. هرچند که استارتاپ‌هایی مثل زورق، با وجود تلاش خستگی‌ناپذیرشان، نمی‌توانند همه‌ی عوامل را کنترل کنند و به حمایت و همراهی بخش دولتی هم نیاز دارند.

زورق توانسته است بدون تکیه بر این حمایت‌ها به موفقیت‌های بسیاری در این زمینه دست یابد و به مشتریان خود اطمینان دهد که پیش از سفر، در حین سفر، و پس از سفر همواره همراهی مطمئن و قابل‌اعتماد برای آن‌ها است. اما چنان‌که بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت اخیراً در یادداشتی در هفته‌نامه‌ شنبه اشاره کرده است، نظام اداری و دولتی هنوز نتوانسته خودش را با مدیریت نوین جهانی و تفکر استارتاپ هم‌گام کند. کامران خوشی، بنیان‌گذار زورق می‌گوید «چند سالی است که به مدد جوانانی جسور و سرمایه‌گذاران امروزی کسب‌وکارهای مجازی در حال رشد و توسعه است؛ آن هم در روزگاری که به‌دلایل مختلف روش‌های سنتی اشتغال‌زایی ناکارآمد و در خوشبینانه‌ترین حالت ناکافی است. اما متاسفانه در بدنه مدیریتی به همین اندازه مدیران جسور و نواندیش وجود ندارند، بنابراین برای کنترل فضای کسب‌وکارهای مجازی از روش‌های کند، ناکارآمد و فسادزای گذشته استفاده می‌کنند.‌»

خوشی با اشاره به مسأله‌ی صدور مجوزها و نمادهای مختلف برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌گوید «نفس وجود نمادهای اعتمادزا بسیار سازنده است، اما اشکال اینجاست که این نمادها اولا اجباری است و ثانیا در ساختاری اعطا می‌شود که کمترین اطلاع از دنیای وب و تکنولوژی را دارند.» خوشی پیشنهادی برای حل کردن این مسأله دارد. او می‌گوید « پیشنهاد این است که در وهله اول مجوز اجباری نباشد و اگر این امر با موانع قانونی مواجه می‌شود، حداقل صدور آن را به مجموعه‌های مرتبط واگذار کنند.»

شاید این مسأله تنها مورد سنگ‌اندازی‌ یا همراهی نکردن دولتی‌ها با کسب‌وکارهای اینترنتی مثل زورق نباشد، اما حل کردن آن می‌تواند اولین قدم در مسیر ایجاد فضایی مولد برای تجارت آنلاین باشد. زورق توانسته است تا اینجا از پس مشکلات برآید و با کمک تیم خلاق و متخصصی که به خدمت گرفته و با تکیه بر مشتریان وفادارش الگویی برای استارتاپ‌های دیگر شود. از این پس هم با امکانات جدید زورق، مثل اپلیکیشن این شرکت و کانال تلگرامی و امکانات جدید دیگر، کار برنامه‌ریزی سفر برای ما آسان‌تر خواهد شد و دیگر به‌راحتی می‌توانیم از پیشنهاداتی مثل بلیط ارزان هواپیما، قیمت بلیط هواپیما، بلیط چارتر، هتل ارزان و پیشنهادهای تخفیفی دیگر باخبر شویم. شعار زورق پیشرفت هرروزه است و تلاش می‌کند راهنمای مطمئن ما ایرانی‌ها در سفر باشد و هیچ‌کس دیگر برای سفر کردن دغدغه‌ای نداشته باشد، جز این‌که چمدان‌هایش را ببندد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها