کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

80 کشته و 350 زخمی در انفجار خونین کابل/ داعش مسئولیت را پذیرفت


کد خبر : ۳۶۷۸۶چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۵۶۶۹۵ بازدید

​صبح امروز انفجاری مهیب که گفته می شود در نزدیکی سفارتخانه های خارجی در کابل صورت گرفته است، بار دیگر این شهر را لرزاند.

6mtxpbdsmodezcvvbucz.jpg

صبح امروز انفجاری مهیب در نزدیکی سفارتخانه های خارجی در کابل به وقوع پیوست که بر اثر آن دستکم ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ تَن دیگر زخمی شدند.

صبح امروز انفجاری مهیب که گفته می شود در نزدیکی سفارتخانه های خارجی در کابل صورت گرفته است، بار دیگر این شهر را لرزاند.

این انفجار ساعت ۸:۱۲ در نزدیکی چهار راه زنبق و در منطقه دیپلمات نشین «وزیر اکبرخان» کابل رخ داده است. به گفته شاهدان عینی این حادثه در اثر انفجار یک ماشین بمبگذاری شده به وقوع پیوسته و بر اثر آن دستکم ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله انتحاری در نزدیک وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران، آلمان و ژاپن و شرکت «روشن» و مرکز تلویزیون افغانستان رخ داد و به حدی سنگین بود که صدای آن در بسیاری از بخش‌های شهر کابل شنیده شد.

 خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر این خبرگزاری در کابل سبب شکستن شیشه های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است. همچنین موج انفجار باعث شده خبرنگار صدا و سیما قادر به راه رفتن نباشد.

طبق اعلام رسانه ها اقامتگاه سفیر ایران در پی انفجارهای امروز کابل در نزدیکی سفارت ایران، تا حد بسیار زیادی تخریب شده است.

lo08s7z76x5fmk05eet.jpg

داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت

گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت انفجار اخیر در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در «کابل» را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

سفارت ترکیه نیز در انفجار آسیب دیده است

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار قوی امروز در کابل پایتخت افغانستان سفارت این کشور نیز نیز آسیب دیده است.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: با تاسف عمیق مطلع شدیم که شمار زیادی در حمله تروریستی کابل کشته وزخمی شدند.

در ادامهاین بیانیه آمده است: حمله در منطقه ای صورت گرفته است که تاسیسات دولتی و هیئت های خارجی زیادی مستقر هستند. سفارت ترکیه نیز در این حمله آسیب دیده است. اما کارکنان سفارت هیچگونه آسیبی ندیده اند.

در این بیانیه همچنین حمله تروریستی امروز قویا محکوم شده و با با مردم افغانستان ابراز همدردی شده است.

زخمی شدن خبرنگاران

سهیلا سعادت خبرنگار شبکه طلوع از کابل افغانستان گزارش داده است که در انفجار امروز کابل پنج خبرنگار بی بی سی، یک خبرنگار و چهار کارمند تلویزیون طلوع زخمی شده اند و یک کارمند تلویزیون طلوع و یک راننده بی بی سی جان خود را از دست داده‌اند.
 

«نارندرا مودی»: برای مبارزه با تروریسم در کنار افغانستان خواهیم ماند

نارندرا مودی نخست وزیر هند طی پیامی در صفحه توئیتر خود انفجار تروریستی صبح امروز کابل را به شدت محکوم کرد.

وی در پیام خود نوشت: ما انفجار تروریستی کابل را به شدت محکوم می کنیم و همواره برای مبارزه با هر گونه عملیات تروریستی در کنار افغانستان خواهیم ماند.

روسیه انفجار خونین در افغانستان را محکوم کرد

مسکو امروز انفجار تروریستی در شهر کابل پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کرد.

مقامات مسکو ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این انفجار، به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت.

wleaxp8vaek59k784qdu.jpg

پاکستان عملیات تروریستی در کابل را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای حمله تروریستی صبح امروز کابل را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که پاکستان مخالف هرگونه عملیات تروریستی در هر کجای دنیا است و ما در این لحظات سخت در کنار برادران افغانستانی خود هستیم و بیش از همه غم و درد آنان را درک می کنیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که مردم و دولت پاکستان ضمن تسلیت به بازماندگان این واقعه برای بهبود زخمی شدگان این حادثه طلب عافیت می کنند.

اطلاعی از وضعیت کارکنان سفارت آلمان در کابل در دست نیست

یک منبع امنیتی آلمانی که نام و عنوان وی فاش نشده ساعتی پیش در واکنش به حادثه انفجار در نزدیکی سفارتخانه ها در شهر کابل اظهار داشت: تا این لحظه مشخص نیست که آیا کارکنان در اثر انفجاری که در مجاورت سفارت آلمان در کابل روی داده،  آسیب دیده اند.

این منبع امنیتی همچنین پیشتر به رویترز گفته بود: براساس اطلاعات به دست آمده بعید است که کارکنان سفارت آلمان در کابل صدمه ای دیده باشند.

طالبان هرگونه دخالت در حمله تروریستی کابل را رد کرد

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان طی بیانیه ای اعلام کرد که این انفجار هیچ ربطی با اعضای گروه طالبان ندارد و اعضای ما نه در این رویداد دست دارند و نه اجازه دارند که چنین انفجارهای بی هدفی را انجام دهند.

وی افزود: اینکه این انفجار را چه کسی برعهده می گیرد بعدا روشن خواهد شد و آنچه مشخص است این است که ما هرگونه تخریب و انفجاری که هدف مشروعی در قبال آن وجود نداشته باشد و منجر به متضرر شدن مردم بی گناه شود را محکوم می کنیم.

مجاهد در پایان تاکید کرد که هموطنان افغانستانی مطمئن باشند که ما هیچ گونه دخالتی در انفجار امروز نداشتیم.

«بهرام قاسمی»: ایران همواره در کنار مردم افغانستان خواهد بود

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله جنایت کارانه انتحاری صبح امروز در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بی گناه شد را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد هر گونه توسل به خشونت و رسیدن به اهداف با کشتار ابراز امیدواری کرد که ابتکارات سیاسی و گفتگوها بین گروه های افغان بدون دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که متهم به تجهیز و تسلیح گروه های افراطی و تروریستی هستند، سدی در برابر این اقدامات و سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات نابخشودنی و ضد بشری  که کشور افغانستان و ثبات و امنیت آن را هدف قرار داده است گردد. 

قاسمی همچنین اظهار داشت: حملات تروریستی  در هر کجا و از جانب هر گروه و تحت هر بهانه ای، اقدامی سبعانه و مذموم و مردود است و باید با شدت تمام محکوم و بدان پاسخ داده شود. اقدام انتحاری در کابل هشدار دیگری است که عدم برخورد قاطع  با این پدیده شوم و ادامه حمایت برخی کشورها از حامیان این گروههای افراطی در منطقه طی هفته های اخیر موجب افزایش این نوع اقدامات  بیرحمانه شده است و جا دارد تمامی کشورها و جوامع صلح طلب در خیزشی بزرگ موضوع افرط گرایی و ریشه های  رشد و نمو آن و مروجین و حامیان آنها را با جدیت تمام مورد بررسی و توجه لازم قرار دهند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها