کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جذب نقدينگی بازار با سكه‌های جديد


کد خبر : ۲۷۷۵۶جمعه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴:۳۴۱۰۲۰ بازدید

در هفته گذشته در بورس كالا بيش از 21 هزار و 802 قرارد سكه آتي به ارزش 2‌ هزار و 552‌ ميليارد ريال دادوستد شد كه به دليل تعطيلي نسبت ...
جذب نقدينگی بازار با سكه‌های جديدجذب نقدينگی بازار با سكه‌های جديد

در هفته گذشته در بورس كالا بيش از 21 هزار و 802 قرارد سكه آتي به ارزش 2‌ هزار و 552‌ ميليارد ريال دادوستد شد كه به دليل تعطيلي نسبت به هفته قبل از آن بيش از 20‌درصد كاهش داشته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، در هفته گذشته، بيش از 9هزار و 800نفر در بورس كالا اقدام به معامله كردند كه حدود 17‌درصد از اين تعداد فروشنده و مابقي وضعيت خريد داشتند.

طي هفته گذشته براي نخستين‌بار سكه تحويل تيرماه 96 رونمايي شد كه بيشترين تقاضا را معادل 40‌درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است. همچنين اين سكه بيش از 40درصد از ارزش بازار را نيز به خود جذب كرد.

بر اساس اين گزارش، حجم معاملات آتي سكه طي نخستين روز هفته گذشته در بورس كالاي ايران به ۵هزار و ۵۷۷ قرارداد و ارزش آن به بيش از ۶۴۷ميليارد ريال رسيد كه نسبت به پنجشنبه هفته قبل از آن رشد ۲۷درصدي داشته است، چراكه طي اين روز حجم معاملات به ۴‌هزار و ۳۸۷ قرارداد رسيده بود.

 به گزارش «تعادل»، بهاي سكه در آغاز مبادلات روز شنبه در بازار نقدي و آتي بورس كالاي ايران به تاثير از افت بهاي اونس طي روز جمعه در بازارهاي جهاني با كاهش روبه‌رو شد. به اين ترتيب سكه در سررسيد شهريورماه با نرخ يك ميليون و ۱۱۵‌هزار تومان معامله شد و كاهش 0.68درصدي را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه سكه تحويل آبان ماه با افت 0.6درصدي به قيمت يك ميليون و ۱۲۸هزار تومان رسيد. از سويي قرارداد تحويل دي نيز با قيمت يك ميليون و ۱۴۰‌هزار تومان معامله و با كاهش 0.59درصدي رو‌به‌رو شد. سكه تحويل اسفند هم با 0.59درصد افت به قيمت يك ميليون و ۱۵۲‌هزار تومان به فروش رسيد. در پايان سررسيد ارديبهشت ماه سال آينده با نرخ يك ميليون و ۱۶۶‌هزار تومان معامله شد و كاهش 0.68درصدي را به ثبت رساند. از سويي در بازار نقدي نيز در حالي كه قيمت جهاني طلا طي روز قبل از آن با كاهش مواجه شد، هر قطعه سكه بهار آزادي با عقب‌نشيني ۱۰هزار توماني مواجه شد.

نوسان بازار جهاني طلا و عقبگرد اين فلز زرد ديروز در بازار باعث شد تا قيمت طلا و سكه با كاهش مواجه شود. به اين ترتيب با سقوط ۱۰توماني هر قطعه سكه بهار آزادي به يك ميليون و ۱۱۵تومان رسيد. نيم سكه با ۵۷۲‌هزار تومان در اين بازار تغييري نداشت و ربع سكه و سكه گرمي يك‌هزار تومان كاهش يافت و به ترتيب به ۲۹۹ و ۱۸۴‌هزار تومان رسيد. همچنين هر گرم طلاي ۱۸عيار بدون اجرت ۷۰۰ تومان ارزان شد و ۱۱۳‌هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسيد. هر مثقال طلاي ۱۷عيار نيز در همين بازار ۴۹۲‌هزار و ۶۰۰تومان معامله شد.

حجم معاملات گواهي سپرده سكه طلا در بورس كالاي ايران طي معاملات اين روز به ۸۱سكه به ارزش ۸۹۹ميليون ريال رسيد كه رشد ۳۰‌درصدي را نسبت به روز قبل از آن تجربه كرد؛ چراكه حجم معاملات طي روز قبل از آن به ۶۲سكه در قالب گواهي سپرده رسيده بود. معاملات سكه در كنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام يكي از جذابيت معاملات گواهي سكه در بورس كالاست بطوريكه سرمايه‌گذاران مي‌توانند سكه و سهام را در كنارهم در پرتفوي خود مشاهده‌كننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زيان خود مطلع شوند.

همچنين به گفته كارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري براي ورود به معاملات گواهي سپرده كالايي، به زودي شاهد رشد قابل توجه اين بازار خواهيم بود. در همين راستا به تازگي صندوق سرمايه‌گذاري گنجينه آرمان شهر به عنوان نخستين صندوق در اين زمينه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوي اين صندوق قرار گيرد. در حالي كه حجم معاملات آتي سكه در روز شنبه ۵‌هزار و ۵۷۷قرارداد با ارزش ۶۴۷‌ميليارد ريال بود، روز يكشنبه در بورس كالاي ايران شاهد افزايش حجم قراردادها و ارزش معاملات بوديم.

حجم معاملات آتي سكه طي روز يكشنبه در بورس كالاي ايران به ۵‌هزار و ۸۶۱قرارداد و ارزش آن به بيش از ۶۸۷ميليارد ريال رسيد. به اين ترتيب سكه در سررسيد شهريورماه با نرخ يك ميليون و ۱۱۶هزار تومان معامله شد و افزايش 0.04درصدي را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه سكه تحويل آبان ماه با قيمت يك ميليون و ۱۲۸هزار تومان معامله شد كه تغيير قيمتي نداشت.

همچنين قرارداد تحويل دي ماه نيز با قيمت يك ميليون و ۱۴۰‌هزار تومان معامله شد و كاهشي حدود 0.04درصد را تجربه كرد. سكه تحويل اسفند هم با 0.1درصد رشد با قيمت يك ميليون و ۱۵۳‌هزار تومان به فروش رسيد. در پايان سررسيد ارديبهشت ماه سال آينده نيز با نرخ يك ميليون و ۱۶۶‌هزار تومان معامله شد و رشدي معادل 0.04درصد را ثبت كرد.

در همين حال در بازار نقدي در روز يك‌شنبه و پيش از تعطيلي عيد قربان قيمت سكه بهار آزادي با دو‌هزار تومان افزايش معادل يك ميليون و ۱۱۵‌هزار تومان اعلام شد.

سكه امامي نيز معادل يك ميليون و ۱۱۶‌هزار و ۳۰۰تومان به فروش مي‌رسد كه نسبت به روز قبل از آن،‌هزار و ۵۰۰ تومان افزايش قيمت داشته‌ است. همچنين سكه گرمي با دو‌هزار تومان افزايش قيمت معادل ۱۸۶‌هزار تومان معامله مي‌شود، هر گرم طلاي ۱۸ عيار هم كه اكنون معادل ۱۱۳‌هزار و ۵۴۱ تومان به فروش مي‌رسد نسبت به روز قبل از آن ۱۲۷ تومان افزايش قيمت را تجربه كرده است. حجم معاملات گواهي سپرده سكه طلا در بورس كالاي ايران در اين روز به ۵۰ سكه به ارزش ۵۵۶ ميليون ريال رسيد. همچنين آخرين قيمت معامله سكه طلا روي تابلوي معاملات يك ميليون و ۱۱۲تومان ثبت شد.

حجم معاملات آتي سكه طي روز سه‌شنبه در بورس كالاي ايران به ۵‌هزار و ۳۷۲ قرارداد و ارزش آن به بيش از ۶۳۱‌ميليارد ريال رسيد. در اين روز سكه در سررسيد شهريورماه با نرخ يك ميليون و ۱۱۷هزار تومان معامله شد و افزايش 0.08درصدي را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه سكه تحويل آبان ماه با قيمت يك ميليون و ۱۲۹ هزارتومان معامله شد كه 0.08درصد نسبت به روز يك‌شنبه افزايش را نشان مي‌دهد. همچنين قرارداد تحويل دي ماه نيز با قيمت يك ميليون و ۱۴۱‌هزار تومان معامله شد و افزايشي حدود 0.13درصد را تجربه كرد. سكه تحويل اسفند هم با 0.1درصد رشد با قيمت يك ميليون و ۱۵۴‌هزار تومان به فروش رسيد.

همچنين سررسيد ارديبهشت ماه سال آينده نيز با نرخ يك ميليون و ۱۶۸‌هزار تومان معامله شد و رشدي معادل 0.12درصد را ثبت كرد. در پايان سررسيد تيرماه سال آينده نيز با نرخ يك ميليون ۱۸۶ تومان معامله شد و رشدي معادل 0.22درصد را ثبت كرد.

در همين حال روز سه‌شنبه در بازار نقدي، قيمت سكه امامي با ۵۰۰تومان افزايش معادل يك ميليون و ۱۱۶‌هزار تومان اعلام شد، سكه گرمي نيز با افزايش‌هزار توماني خود نسبت به روز يكشنبه، معادل ۱۸۷‌هزار تومان به فروش مي‌رسد. همچنين هر گرم طلاي ۱۸عيار با قيمت ۱۱۳‌هزار و ۸۵۲ريال معامله مي‌شود كه نسبت به روز قبل از آن ۴۰۴تومان افزايش يافته است.

بنابراين گزارش، حجم معاملات گواهي سپرده سكه طلا در بورس كالاي ايران در اين روز به ۴۰سكه به ارزش ۴۴۵ميليون ريال رسيد. همچنين آخرين قيمت معامله سكه طلا روي تابلوي معاملات يك ميليون و ۱۱۴تومان ثبت شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب