کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا تابلوهای صرافی ناگهان سفید شدند؟


کد خبر : ۱۹۵۷۵یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳:۴۷۵۹۴۶ بازدید

صرافی‌های بازار ارز چند روزی است که نرخی بر روی تابلوهای خود درج نمی‌کنند. این در حالی است که نرخ دلار در روزهای اخیر کاهش یافته و به ...
چرا تابلوهای صرافی ناگهان سفید شدند؟چرا تابلوهای صرافی ناگهان سفید شدند؟

صرافی‌های بازار ارز چند روزی است که نرخی بر روی تابلوهای خود درج نمی‌کنند. این در حالی است که نرخ دلار در روزهای اخیر کاهش یافته و به کانال سه هزار و 500 عقب‌نشینی کرده است. 

به گفته فعالان بازار ارز از روز گذشته، تابلوهای صرافی‌ها دیگر قیمت خرید و فروش انواع ارز را درج نمی‌کنند و گفته شده است که بانک مرکزی صرافان را از اعلام نرخ‌ها منع کرده است. 

عدم درج قیمت خرید و فروش ارز بر تابلوی صرافی‌ها در حالیست که از اواخر هفته گذشته سایت‌های اعلام کننده نرخ ارز از به روز کردن قیمت‌ها، منع شده بودند. ظاهرا این سایت‌ها تنها مجاز هستند که از سامانه سنا که وابسته به بانک مرکزی است نرخ‌های ارز را منتشر کنند. 

دراین راستا، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان به خبرآنلاین گفته است که نامه‌ای که مسوول رسیدگی به این موضوع ارسال کرده است بابت منع اطلاع‌رسانی قیمت ارزها بر روی سایت صرافی‌های خصوصی باعث شد تا این صرافی‌ها از اعلام قیمت خودداری کنند، در حالی که این قانون برای صرافی بانک‌ها اعمال نشده است، البته روی تابلوهای داخل صرافی‌ها امکان اعلام قیمت‌ها را دارند.

عباس مسعودی با اشاره به اینکه سال گذشته در نامه‌ای بانک مرکزی اعلام نرخ روی سایت را مجاز دانست، گفته است که اما چند روز قبل مجددا با ارسال یک ابلاغیه آن را غیرمجاز اعلام کرد که هنوز نمی‌دانیم علت این چیست؟ در حالی که اگر اعلام نرخ ارز روی سایت‌ها غیرقانونی است باید برای همه یکسان باشد، چرا که صرافی بانک‌ها می‌توانند روی تابلوهای فضای مجازی خود‌قیمت ها را اعلام کنند اما صرافی‌های خصوصی که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را نیز دارند و هیچ تفاوتی با مجوز صرافی‌های بانک‌ها ندارند مجاز به اعلام قیمت نیستند.

البته رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان خاطرنشان کرده است: ما در نامه‌ای اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم اما هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. 

عدم انتشار نرخ‌ها بر روی تابلو صرافی‌ها و سایت‌های اعلام کننده نرخ ارز در روزهای اخیر باعث شده است که شایعات مختلفی پیرامون این موضوع در بازار شکل بگیرد. اگرچه در دو روز گذشته شاهدیم نرخ دلار با کاهش بیش از 100 تومان مواجه شده و به کانال 3500 تومانی بازگشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها